Αγωγή ορθού λόγου για εκπαιδευτικούς: Η ένταξη της σε προπτυχιακό επίπεδο
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης ζητημάτων που σχετίζονται με δυσκολίες του προφορικού λόγου. Τα πιο βασικά προβλήματα στην άρθρωση είναι ο τραυλισμός, ο ρωτακισμός και η δυσκολία στην προφορά του σίγμα. Επίσης αναφέρονται τα λάθη που μπορεί να γίνονται από τους δασκάλους στην τάξη όσο αφορά την προφορά και στο ύφος. Για την αποφυγή και εξάλειψη των παραπάνω προβλημάτων προτάθηκαν κάποιες ιδέες στην συγκεκριμένη εργασία που αφορούν το προπτυχιακό επίπεδο, καθώς και προτάσεις για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του δασκάλου, μέσα στην τάξη. Επιπλέον στην εργασία περιλαμβάνεται και η ανατομική και φυσιολογική περιγραφή των κύριων οργάνων που συμμετέχουν στην παραγωγή της φωνής. Στη συνέχεια παρατίθεται μαζί με τα αποτελέσματα της έρευνας που αφορά την εκφορά του λόγου των φοιτητών και ένα σύστημα αξιολόγησης που αφορά την προφορά, την απόδοση των νοημάτων και την απόδοση των συναισθημάτων. Για την καλύτερη κατανόηση της ορθοφωνίας και της θέσης που μπορεί να έχει ως μάθημα σε προπτυχιακό επίπεδο διενεργήθηκε προσωπική συνέντευξη με τον Ελλάδιο Χανδριώτη ο οποίος ασχολήθηκε ερευνητικά και διδακτικά με την Αγωγή του λόγου. The goal of the present assignment is primarily to analyze as well as to suggest certain remedies about all voice impediments. The most common and basic issues in speech articulation are stuttering, rhoticism and difficulty in pronouncing the consonant sigma (“s”). Also cited are possible mistakes made in classrooms by teachers with regards to pronunciation and expression. This present project not only tackles the above frailties in recommending some ideas for the evasion and/or elimination of these issues, it also goes beyond that point in expressing recommendations about improving the teachers’ attitude in classrooms. All features of the task in hand revolve around undergraduate level of education. Furthermore, this project extends to the anatomic and physical description of the organs involved in voice production. Thereafter, along with the findings of the research about speech delivery amongst students, an evaluation plan is put forward that assesses pronunciation, the rendition of signs and the expression of sentiments. For the better understanding of orthophony and the position it should possess as a module at undergraduate level, a personal interview was held with Mr. Elladios Handriotis, who has personally been involved in researching and teaching the education of speech.