• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Αξιοποίηση ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών στο πεδίο της Ενταξιακής Εκπαίδευσης: μια μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

    Thumbnail
    View/Open
    Maria Chatzidimitriou.pdf (919.6Kb)
    Date
    2021
    Author
    Χατζηδημητρίου, Μαρία του Αβραάμ
    Chatzidimitriou, Maria (Abraham)
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Περίληψη Ο αυτισμός είναι από τις πιο διαδεδομένες διαταραχές μεταξύ άλλων καθώς επίσης πως είναι μια διαταραχή που δεν θεραπεύεται πλήρως, αλλά το άτομο μαθαίνει να ζει και να μεγαλώνει με αυτό. Αρχικά στην παρούσα πτυχιακή εργασία, στο πρώτο κεφάλαιο και θεωρητικό μέρος, αναλύονται οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και δίνονται οι ορισμοί από την DSM (Διαγνωστική και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών). Στη συνέχεια αναλύονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ατόμων με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος, τα αίτια εμφάνισής του, διάφορες εκπαιδευτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις, καθώς επίσης αναπτύσσονται οι Κοινωνικές Ιστορίες, η αποτελεσματικότητα που έχουν με την εφαρμογή τους στα άτομα με την διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ο τρόπος συγγραφής τους, αλλά και οι Ψηφιακές Κοινωνικές Ιστορίες. Στο δεύτερο κεφάλαιο, το θέμα που διερευνάται είναι πόσο και αν μπορούν να βελτιωθούν τα παιδιά με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος στους τομείς που υστερούν, δηλαδή σε γνωστικό, συναισθηματικό και ψυχοκινητικό επίπεδο, μέσω των ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών. Μέσα από την ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος, αλλά και την μελέτη περίπτωσης που πραγματοποιήθηκε με τη παρέμβαση ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών στα παρακάτω κεφάλαια καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η παρέμβαση με τις ψηφιακές κοινωνικές ιστορίες βοηθάει τα παιδιά να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους. Τέλος, στη μελέτη παρέμβασης που πραγματοποιήθηκε στο παιδί με Δ.Α.Φ., γίνεται εμφανές ότι δεν ανταποκρίνεται άμεσα μετά την παρέμβαση, καθώς χρειάζεται χρόνο για να επεξεργαστεί τα νέα δεδομένα, συμπεραίνοντας πως η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας των παιδιών είναι παράγοντες που δεν πρέπει να παραλείπονται.Abstract Autism is one of the most common disorders and it is a disorder that is not completely cured, but the person learns to live and grow with it. Initially in the present bachelor's degree, in the first chapter and theoretical part, the Autism Spectrum Disorders are analyzed and the definitions are given by the DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders). Then the characteristics of people with autism spectrum disorder are analyzed, the causes of its occurrence, various educational therapeutic approaches, as well as the development of Social Stories, the effectiveness that they have by their application in people with autism spectrum disorder, the way of writing but also Digital Social Stories. In the second chapter, the subject under investigation is if and how much children with autism spectrum disorder can improve in the areas that lag behind, that is a cognitive, emotional and psychomotor level, through digital social stories. Through the analysis of the special characteristics of children with autism spectrum disorder, but also the case study carried out with the intervention of digital social stories in the following chapters, we came to the conclusion that the intervention with digital social stories helps children to express their emotions. . Finally, in the intervention study carried out on the child with ASD, it becomes clear that he does not respond immediately after the intervention, as he needs time to process the new data and we conclude that the personality and character of children are factors that do not should be omitted.
    URI
    https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2210
    Collections
    • Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Χρήσιμα

    Έντυπα παράδοσηςΔιδακτορικής ΔιατριβήςΜεταπτυχιακής Διπλ. ΕργασίαςΠτυχιακής/Διπλωματικής ΕργασίαςΟδηγίες κατάθεσης εργασιών

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV