Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαυροπαλιάς, Τρύφων
dc.contributor.authorΧατζηδημητρίου, Μαρία του Αβραάμ
dc.contributor.authorChatzidimitriou, Maria (Abraham)
dc.date.accessioned2021-09-10T11:58:26Z
dc.date.available2021-09-10T11:58:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2210
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΠερίληψη Ο αυτισμός είναι από τις πιο διαδεδομένες διαταραχές μεταξύ άλλων καθώς επίσης πως είναι μια διαταραχή που δεν θεραπεύεται πλήρως, αλλά το άτομο μαθαίνει να ζει και να μεγαλώνει με αυτό. Αρχικά στην παρούσα πτυχιακή εργασία, στο πρώτο κεφάλαιο και θεωρητικό μέρος, αναλύονται οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και δίνονται οι ορισμοί από την DSM (Διαγνωστική και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών). Στη συνέχεια αναλύονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ατόμων με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος, τα αίτια εμφάνισής του, διάφορες εκπαιδευτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις, καθώς επίσης αναπτύσσονται οι Κοινωνικές Ιστορίες, η αποτελεσματικότητα που έχουν με την εφαρμογή τους στα άτομα με την διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ο τρόπος συγγραφής τους, αλλά και οι Ψηφιακές Κοινωνικές Ιστορίες. Στο δεύτερο κεφάλαιο, το θέμα που διερευνάται είναι πόσο και αν μπορούν να βελτιωθούν τα παιδιά με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος στους τομείς που υστερούν, δηλαδή σε γνωστικό, συναισθηματικό και ψυχοκινητικό επίπεδο, μέσω των ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών. Μέσα από την ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος, αλλά και την μελέτη περίπτωσης που πραγματοποιήθηκε με τη παρέμβαση ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών στα παρακάτω κεφάλαια καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η παρέμβαση με τις ψηφιακές κοινωνικές ιστορίες βοηθάει τα παιδιά να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους. Τέλος, στη μελέτη παρέμβασης που πραγματοποιήθηκε στο παιδί με Δ.Α.Φ., γίνεται εμφανές ότι δεν ανταποκρίνεται άμεσα μετά την παρέμβαση, καθώς χρειάζεται χρόνο για να επεξεργαστεί τα νέα δεδομένα, συμπεραίνοντας πως η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας των παιδιών είναι παράγοντες που δεν πρέπει να παραλείπονται.Abstract Autism is one of the most common disorders and it is a disorder that is not completely cured, but the person learns to live and grow with it. Initially in the present bachelor's degree, in the first chapter and theoretical part, the Autism Spectrum Disorders are analyzed and the definitions are given by the DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders). Then the characteristics of people with autism spectrum disorder are analyzed, the causes of its occurrence, various educational therapeutic approaches, as well as the development of Social Stories, the effectiveness that they have by their application in people with autism spectrum disorder, the way of writing but also Digital Social Stories. In the second chapter, the subject under investigation is if and how much children with autism spectrum disorder can improve in the areas that lag behind, that is a cognitive, emotional and psychomotor level, through digital social stories. Through the analysis of the special characteristics of children with autism spectrum disorder, but also the case study carried out with the intervention of digital social stories in the following chapters, we came to the conclusion that the intervention with digital social stories helps children to express their emotions. . Finally, in the intervention study carried out on the child with ASD, it becomes clear that he does not respond immediately after the intervention, as he needs time to process the new data and we conclude that the personality and character of children are factors that do not should be omitted.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαυτισμόςen_US
dc.subjectδιαταραχή αυτιστικού φάσματοςen_US
dc.subjectκοινωνικές ιστορίεςen_US
dc.subjectψηφιακές κοινωνικές ιστορίεςen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectsocial storiesen_US
dc.subjectdigital social storiesen_US
dc.titleΑξιοποίηση ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών στο πεδίο της Ενταξιακής Εκπαίδευσης: μια μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςen_US
dc.title.alternativeUtilizing digital social stories in the field of Inclusive Education: a case study of a child with Autism Spectrum Disorderen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record