Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να υλοποιήσουν τις αρχές, τους στόχους, τις μεθοδολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις, όπως αυτές προτείνονται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Abstract
«…Από τον πρώτο εγγράμματο πολιτισμό των Σουμερίων γύρω στο 3500 π.Χ. μέχρι την «Πράσινη Επανάσταση» του 20ού αιώνα, η ακμή κάθε φορά ενός πολιτισμού βασίζεται στην υπερεκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος, δηλαδή της ευφορίας του εδάφους, των πυκνών δασών, του ζωικού κεφαλαίου και των ορυκτών, που για μερικές εκατοντάδες χρόνια στην αρχή θα δώσουν πλούσια τροφή και βάση για εργαλεία και μηχανές, δημιουργώντας παράλληλα ιεραρχικές κοινωνίες με σημαντικές πολιτιστικές και πολεμικές επιδόσεις. Η εξάντληση του φυσικού περιβάλλοντος και μάλιστα του εδάφους, καθώς και η αποδάσωση λόγω της υπερεκμετάλλευσης αυτής θα επιφέρουν μείωση του φυσικού πλούτου, παρακμή της ιεραρχικής κοινωνίας και συνήθως την υποταγή της σε κάποιον άλλο ανερχόμενο στρατιωτικό πολιτισμό.
Στη σύγχρονη εποχή η αποικιοκρατία, ο ιμπεριαλισμός και η παγκοσμιοποίηση του εμπορίου και των συναλλαγών, έδωσαν και δίνουν μια ένεση ζωής στη γηρασένη Ευρώπη και αργότερα στην Αμερική για μερικούς αιώνες...