Στάσεις και ετοιμότητα δασκάλων ως προς την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο
Abstract
Η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο θεωρείται αναμφίβολα ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο παιδαγωγικό καθήκον. Η ένταξη στοχεύει στο να παίζουν, να μαθαίνουν και να συνεργάζονται μεταξύ τους όλα τα παιδιά μαζί, πάνω σε ένα κοινό αντικείμενο. Η συνεργασία αποτελεί θεμελιώδες χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ύπαρξης. Οι μελετητές του θεσμού της ένταξης στρέφουν το ενδιαφέρον τους όχι μόνο στην από κοινού δραστηριότητα των διδασκομένων αλλά και των διδασκόντων. Στον τομέα της Παιδαγωγικής πολλοί μελετητές ασχολούνται με τη συνεργασία στο επίπεδο της συνεργατικής εργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η συνεργατική δραστηριότητα θεωρείται ο πυρήνας της υλοποίησης της ένταξης και η επιτυχία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τη συνεργασία των διδασκόντων. Όταν επιτευχθεί μία συνεργασία σε αυτό το επίπεδο, μπορεί πράγματι να επιτευχθεί και η συνεργασία μεταξύ των διδασκομένων...