Γνωρίζω την Ελλάδα μέσα από παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια: ένα πρότζεκτ για την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε μεταπτυχιακούς φοιτητές
Abstract
Η παρούσα μελέτη αφορά στην εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας βασισμένου σε συνδυασμό διδακτικών μεθόδων και επικεντρωμένου στη διδασκαλία της γλώσσας με βάση την προσανατολισμένη στη γλώσσα εκδοχή («ήπιο» μοντέλο) της προσέγγισης Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ). Το πρόγραμμα στόχευε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του προφορικού λόγου στην ελληνική γλώσσα μέσω της χρήσης ελληνικών παραδοσιακών χορών και τραγουδιών. Οι συμμετέχοντες ήταν οκτώ ενήλικοι μεταπτυχιακοί φοιτητές της ΣΕΦΑΑ Τρικάλων, προερχόμενοι από την Ευρώπη και την Ασία. Η εφαρμογή του προγράμματος διήρκεσε εννέα εβδομάδες. Η έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης που διερευνά την αποτελεσματικότητα του προγράμματος στους τομείς της γλώσσας, της επαφής των συμμετεχόντων με την ελληνική παράδοση και τον πολιτισμό και της καλλιέργειας θετικής στάσης απέναντι στη μαθησιακή διαδικασία, ενώ παράλληλα εξετάζει την ανάπτυξη πολιτισμικής επίγνωσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων, κυρίως στην κατανόηση προφορικού λόγου, αύξηση των γνώσεων και ανάπτυξη θετικής στάσης σχετικά με την ελληνική παράδοση και τον πολιτισμό, θετική στάση απέναντι στη γλώσσα και τη μαθησιακή διαδικασία και ενθάρρυνση της ανάπτυξης πολιτισμικής επίγνωσης.___________________________________________________________________________________________________________________________The present study regards the implementation of a pilot project of teaching Greek as a foreign language based on a combination of teaching methods and focused on the language-driven version (“weak/soft” model) of the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach. The project aimed at the development of oral speech skills in the Greek language through the use of traditional Greek dances and songs. The participants have been eight adult postgraduate students of SEFAA in Trikala, who originated from Europe and Asia. The implementation of the project lasted for nine weeks. This study is a case study which explores the project’s effectiveness at the fields of language, the participants’ approach to the Greek tradition and culture and the development of positive attitude towards the learning process, while in parallel it examines raising cultural awareness. The results have indicated improvement of participants’ language skills, mostly at oral speech comprehension, increase in knowledge about Greek tradition and culture and positive attitude development towards it, positive attitude towards language and learning process as well as encouragement of cultural awareness development.