Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 1-20 of 189
-
Fostering conceptual change through values and knowledge education (VaKE): the case of nanotechnology
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-11)The purpose of the present study was to address the knowledge part of the teaching approach VaKE (Values and Knowledge Education) in terms of conceptual change. Three research questions were examined; (a) whether VaKE ... -
SNOF: Η συγκρότηση και η δράση του στη Δυτική Μακεδονία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-01)Η περίπτωση της δυτικής Μακεδονίας στην δεκαετία του 40, αποτελεί προνομιακό πεδίο μελέτης για τον φιλόδοξο ερευνητή. Η συνύπαρξη στον χώρο αυτό, μιας ποικιλίας εθνοτικών και κοινωνικών ομάδων κι ενός παρελθόντος που ... -
STEM στο Νηπιαγωγείο: Μελέτη της έννοιας της ταχύτητας αξιοποιώντας την προγραμματιζόμενη συσκευή SPHERO
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03-07)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα ... -
Ανάπτυξη εργαλείου για την αξιολόγηση περιβάλλοντος μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα: εφαρμογή σε διδακτικές-μαθησιακές ακολουθίες νανοεπιστήμες/νανοτεχνολογίας στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη ενός εργαλείου αξιολόγησης περιβαλλόντων μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα. Η έρευνα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης, για την προώθηση της ... -
Ανάπτυξη κλείδας ανάλυσης ψηφιακών ιστοριών για την κοινωνική αειφορία
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Digital storytelling is a new, powerful instructional tool for both students and educators, in which images and audio/written messages are combined with music to create short videos that inform people about various issues. ... -
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο. Μια περίπτωση έρευνας δράσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μια από τις πιο σημαντικές επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Στην κατεύθυνση αυτή έχει αναπτυχθεί το «κίνημα της κριτικής σκέψης», με σκοπό να ... -
Ανάπτυξη περιβάλλοντος μικτής πραγματικότητας με την χρήση δυναμικών αλληλεπιδραστικών αριθμογραμμών για την κατανόηση των κλασμάτων στο Δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η διδασκαλία των κλασμάτων είναι ένα προκλητικό θέμα για τους εκπαιδευτικούς καθώς περιλαμβάνει σύνθετο εννοιολογικό περιεχόμενο. Η αριθμογραμμή είναι ένα εργαλείο οπτικής αναπαράστασης που φαίνεται να είναι αποτελεσματικό ... -
Ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης των μαθητών της Ε΄-Στ΄Δημοτικού με αξιοποίηση εργαλείων Web2.0: η περίπτωση του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου στη Φλώρινα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06) -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στο περιεχόμενο της Νανοεπιστήμης: ιδιότητες που εξαρτώνται από το μέγεθος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)H Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία Ν-ΕΤ αποτελεί ένα σύγχρονο, καινοτόμο και αναδυόμενο χώρο έρευνας. Το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ είναι διεπιστημονικό και στοχεύει στη δημιουργία υλικών με νέες ιδιότητες, όταν αυτά αποκτήσουν ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του ενεργειακού αποτυπώματος σε μαθητές δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του ενεργειακού αποτυπώματος όπως αυτή εφαρμόστηκε σε 16 μαθητές (9 κορίτσια και 7 ... -
Ανακαλύπτοντας την ιστορία της Κοζάνης: πρόταση διερεύνησης της τοπικής ιστορίας για μαθητές/ τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα διπλωματική έχει ως αντικείμενο τη διδακτική της τοπικής ιστορίας, και ειδικότερα την ιστορία της πόλης της Κοζάνης μέσα από σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους. Πρόκειται για έναν διαφορετικό περίπατο στον αστικό ... -
Αναλύοντας τις παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές των υποψήφιων εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των διδακτικών και των παιδαγωγικών πρακτικών που χρησιμοποίησαν οι φοιτητές, καθώς και της άποψης των ίδιων, για τις πρακτικές που χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια της πρακτικής ... -
Αναπαραστάσεις του Ισλάμ στον Τύπο: Έρευνα με χρήση Σωμάτων Κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η παρούσα εργασία σχετίζεται με τη διερεύνηση του πώς αναπαρίσταται το Ισλάμ στον ελληνικό Τύπο. Η αποδοχή των μουσουλμάνων από την ελληνική κοινωνία και η ενσωμάτωσή τους σε αυτήν πολλές φορές είναι δύσκολη, καθώς θεωρείται ... -
Ανοιχτό Σχολείο στην Κοινότητα: Η περίπτωση του Ειδικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η έρευνα αυτή στόχευε στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αναφορικά με το άνοιγμα του ειδικού σχολείου στην κοινότητα. Εκατόν τριανταπέντε εκπαιδευτικοί ειδικών ... -
Αντίποινα των γερμανικών αρχών Κατοχής στο Ζαγόρι (Ιωαννίνων) 1943-1944
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-07)Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τα εκτεταμένα συλλογικά μέτρα καταστολής και βίας (αντίποινα) του γερμανικού στρατού Κατοχής εναντίον του άμαχου πληθυσμού των χωριών του Ζαγορίου Ιωαννίνων, από τον Ιούλιο του 1943 έως τον ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες των μαθητών/τριών στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η κατανόηση του ιστορικού χρόνου από τα παιδιά έχει αποτελέσει θέμα πολλών ερευνών τα τελευταία χρόνια, καθώς αποτελεί βασικό σημείο στη διδασκαλία της Ιστορίας. Είναι πλέον αποδεκτό πως η κατανόηση του είναι μια μαθησιακή ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην παρούσα εργασία μελετώνται οι αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας. Στο πλαίσιο της εργασίας, ... -
Αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας και των μοντέλων: Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Nanoscience-Nanotechnology (N-ST) and scientific models are two areas that are intensely preoccupied the scientific community. The rapid development of N-ST, in combination with its social impact, have evoked educational ... -
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού animation "Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας" από μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-06)Προγράμματα που αξιολογούν τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών, δεν αξιολογούν μόνο τις επιστημονικές γνώσεις και ικανότητες των μαθητών, αλλά και το ενδιαφέρον τους προς τις Φυσικές Επιστήμες. Στην προσέγγιση ... -
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ...