Ανάλυση της διδικασίας κατασκευής ψηφιακών μαθηματικών ιστοριών από μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Abstract
Η χρήση της αφήγησης και ειδικότερα της ψηφιακής αφήγησης είναι ένα
αποτελεσματικό μέσο για τη διδασκαλία των μαθηματικών γιατί είναι ελκυστικό και
δημιουργεί ένα πλαίσιο για την παρουσίαση των μαθηματικών εννοιών στο οποίο
μπορούν να εισέλθουν και να εργαστούν όλοι οι μαθητές. Πραγματοποιούνται
έρευνες τα τελευταία χρόνια, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για να αναλυθούν
περισσότερο οι γνωστικές διαδικασίες κατά την κατασκευή και χρήση των ψηφιακών
ιστοριών. Στην εργασία αυτή παρακολουθήσαμε 17 μεταπτυχιακούς φοιτητές, ενός
μεταπτυχιακού της κατεύθυνσης Διδακτική των Μαθηματικών κατά τη διάρκεια της
διαδικασίας κατασκευής ψηφιακών ιστοριών για τη διδασκαλία των μαθηματικών.
Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο research design για την κατασκευή εκπαιδευτικού
υλικού, στόχος της εργασίας αυτής είναι να εξεταστούν και να αναλυθούν οι
συμπεριφορές των μεταπτυχιακών φοιτητών κατά τη διαδικασία της κατασκευής των
ψηφιακών ιστοριών. Στόχος είναι επίσης να καταγραφεί η εξελικτική πορεία αυτής
της διαδικασίας και τα σημεία που παρουσίασαν δυσκολίες. Τα αποτελέσματα της
έρευνας αυτής δείχνουν μια πορεία για την κατασκευή ψηφιακών ιστοριών για τη
διδασκαλία των μαθηματικών η οποία θα μπορούσε να εμπλουτιστεί και να
ερευνηθεί περισσότερο. Καταγράφονται και αναλύονται επίσης δύο σημεία που
δυσκόλεψαν τους φοιτητές στην πορεία αυτή, πρώτον η σύνδεση των μαθηματικών
εννοιών με το αφηγηματικό πλαίσιο και δεύτερον η ψηφιοποίηση των ιστοριών.
__________________________________________________________________
The use of storytelling, and digital storytelling in particular, is an effective means of
teaching mathematics, because it is engaging and creates a context for presenting
mathematical concepts that all students can enter and work with. In recent years,
research has been conducted on students and teachers to further analyze the
cognitive processes involved in the construction and use of digital stories. In this work,
we followed 17 postgraduate students, of a postgraduate course in Mathematics
Teaching, during the process of making digital stories for teaching mathematics. Using
the research design method for the construction of educational materials, the aim of
this work is to examine and analyze the behaviors of graduate students during the
process of constructing digital stories. The aim is also to record the evolution of this
process and the points that presented difficulties. The results of this research show a
path for constructing digital stories for teaching mathematics that could be further
enriched and researched. Two points that made it difficult for the students along the
way are also recorded and analyzed, firstly the connection of mathematical concepts
with the narrative context and secondly the digitization of the stories.