Διερεύνηση των απόψεων των καταρτιζομένων των ΔΙΕΚ για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
View/ Open
Date
2021-11Author
Στεφάνογλου, Σουλτάνα
Stefanoglou, Soultana
Metadata
Show full item recordAbstract
Η εκπαίδευση και κατάρτιση στα δημοσία Ι.Ε.Κ, πραγματοποιείται με τη φυσική
παρουσία των καταρτιζομένων. Η εμπειρία της διαδικτυακής διδασκαλίας ήταν
πρωτοφανής. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επιχειρεί να
παρουσιάσει δεδομένα για τη διεξαγωγή της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (εφεξής
ΕξαΕ) στις συγκεκριμένες δομές εκπαίδευσης. Στόχος της μέσα από ποσοτική και
ποιοτική έρευνα, είναι η διερεύνηση των απόψεων των καταρτιζομένων στην
περίοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας Covid-19.
Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται όροι που αφορούν στη «Διά Βίου Μάθηση»,
Εκπαίδευση ενηλίκων, μορφές μάθησης, θεωρίες μάθησης ενηλίκων και
χαρακτηριστικά τους, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς αναφορά στα Ι.Ε.Κ.
Διανεμήθηκαν ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια σε καταρτιζόμενους/ες των δημοσίων
Ι.Ε.Κ της Δυτικής Μακεδονίας. Για την καταγραφή των απαντήσεων
χρησιμοποιήθηκε ως βασικό ερευνητικό εργαλείο, ερωτηματολόγιο καθώς και ομάδες
εστίασης και συνεντεύξεις για την επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων.
Συμπληρώθηκαν 257 ερωτηματολόγια (66 άνδρες, 189 γυναίκες, 2 δεν
τοποθετήθηκαν) από τα 6 δημόσια Ι.Ε.Κ. Από τα δεδομένα προέκυψε ότι οι
καταρτιζόμενοι/ες δήλωσαν την προτίμησή τους στη φυσική παρουσία, ενώ η
πρακτική άσκηση ήταν το στοιχείο που τους έλειπε περισσότερο στην περίοδο της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης. Άλλα αρνητικά στοιχεία θεωρούν την πολύωρη
ενασχόληση με τον υπολογιστή, καθώς και την ελλιπή κατάρτιση στην ειδικότητα.
Θετικά θεωρούν την παρακολούθηση από το χώρο τους, την ευελιξία στις ώρες των
μαθημάτων, καθώς και τον περισσότερο χρόνο για μελέτη. ______________________________________________________________________-_____________________________________________The education and training in the public I.E.K, is carried out with the physical
presence of the trainees. The experience of online teaching was unprecedented. The
present postgraduate thesis attempts to present data for the conduct of Distance
Education (hereinafter ExaE) in the specific education structures. Its aim, through
quantitative and qualitative research, is to investigate the views of trainees in the
period of distance education due to the covid pandemic 19.
The theoretical part presents terms related to "Lifelong Learning", Adult education,
forms of learning, theories of adult learning and their characteristics, distance
education, as well as reference to I.E.K.
Electronic questionnaires were distributed to trainees of the public I.E.K of W.
Macedonia. For the recording of the answers it was used as a basic research tool, a
questionnaire as well as focus groups and interviews to confirm the results.
257 questionnaires were completed (66 men, 189 women, 2 were not placed) from the
6 public I.E.K. The data showed that the trainees stated their preference for physical
presence, while the internship was the element they lacked most in the period of
distance education. Other negative elements consider the long hours spent with the
computer, the lack of training in the specialty. They positively consider the
monitoring from their place, the flexibility in the lessons, more time for study.