Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»
Browse by
Recent Submissions
-
Νοερή επιχειρηματολογία και αναλογική σκέψη στην επίλυση προβλήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Ο μαθηματικός αναλογικός συλλογισμός αποτελεί βασική έννοια στην εκπαίδευση των Μαθηματικών και αφορά ποικίλες καταστάσεις της καθημερινότητας. Αν και η έννοια της αναλογίας διδάσκεται από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο, ... -
Διερεύνηση της επίλυσης ιστορικών μαθηματικών προβλημάτων από μαθητές Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Τα προβλήματα αποτελούν κεντρικό στοιχείο στη μαθηματική εκπαίδευση και συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των μαθητών. Μάλιστα, η χρήση ιστορικών μαθηματικών προβλημάτων στην τάξη μπορεί να συμβάλλει ... -
Επαγγελματική γνώση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την διδασκαλία των Στοχαστικών Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Στο νέο πρόγραμμα σπουδών για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, η Στατιστική και οι Πιθανότητες κατέχουν σημαντική θέση. Με την κατανόηση των Στοχαστικών Μαθηματικών, οι μαθητές θα μπορούν να αναπτύσσουν στρατηγικές ... -
Η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη και η συνάφειά της με σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Στην παρούσα διπλωματική εργασία σκιαγραφείται η σωκρατική διδασκαλία και ιδιαίτερα – κυρίως μέσα από τους πλατωνικούς διαλόγους Μένων, Λάχης και Θεαίτητος – η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη. Διερευνώνται οι εκφάνσεις της ... -
Αξιολόγηση στα Μαθηματικά του Γυμνασίου με τη Μέθοδο της Γενικευμένης μη Παραμετρικής Κατηγοριοποίησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η Γνωστική Διαγνωστική Αξιολόγηση (ΓΔΑ) είναι μια σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαιδευτική αξιολόγηση που στοχεύει στη λεπτομερή ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών. Η ΓΔΑ επιτρέπει την αναγνώριση των συγκεκριμένων ... -
Σύγκριση μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και τυπικών συνομηλίκων τους ως προς την κατασκευή μαθηματικού προβλήματος
(2023)Οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση που δύναται να ενσωματωθεί στη διδασκαλία τους είναι η Κατασκευή ... -
Η αξιολόγηση του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' τάξης Δημοτικού για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της χρήσης του σχολικού βιβλίου των Μαθηματικών της Α’ Δημοτικού από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή μαθητές σε κίνδυνο εμφάνισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Ειδικότερα, ... -
Εκτιμήσεις πάνω σε αριθμογραμμή και η σχέση τους με τις χωρικές ικανότητες στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η παρούσα εργασία είχε σκοπό να εξετάσει αφενός την ικανότητα των παιδιών για την πραγματοποίηση εκτιμήσεων με φυσικούς αριθμούς πάνω σε αριθμογραμμή και αφετέρου τη σχέση αυτής με τις χωρικές τους ικανότητες. Για τον ... -
Παρανοήσεις και επίπεδα βεβαιότητας μαθητών Δημοτικού στη σύγκριση δεκαδικών αριθμών: Μια διδακτική παρέμβαση με ανατρεπτικό κείμενο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη των παρανοήσεων στη σύγκριση δεκαδικών αριθμών, εξετάζοντας τα λάθη και τα επίπεδα βεβαιότητας των απαντήσεων των μαθητών. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η εκτίμηση ... -
Διερεύνηση για την ύπαρξη μεταφοράς γνώσης μεταξύ των μουσικών και των μαθηματικών κλασμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Ο βασικός σκοπός με την παρούσα έρευνα είναι να μελετηθεί η πιθανή σύνδεση και εναλλαγή της γνώσης μεταξύ μουσικών και μαθηματικών κλασμάτων σε Επαγγελματίες Μουσικούς και σε Μαθητές που ασχολούνται με τη μουσική. Εξετάζεται ... -
Η εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών βιβλίων Άλγεβρας στην Ελληνική μαθηματική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-03)Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών είναι ο οδηγός και ο βοηθός του εκπαιδευτικού που τον καθοδηγεί στο εκπαιδευτικό του έργο. Πρέπει να προσαρμοστεί στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις και να συνδεθεί με τον σημερινό τρόπο ... -
Μαθηματική εκπαίδευση και ανάπτυξη πολιτειότητας. Η περίπτωση της κλιματικής αλλαγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Ο σημερινός κόσμος μαστίζεται από μια σειρά από κρίσεις: η οικονομική, περιβαλλο-ντική, υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Οι πόλεμοι, οι αντιμεταναστευτικές ... -
Αλγεβρική σκέψη στην πρωτοσχολική ηλικία: η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Πρόσφατες έρευνες από το πεδίο της πρώιμης άλγεβρας υποστηρίζουν πως μαθητές νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας, έπειτα από διδασκαλία στοχευμένων δραστηριοτήτων, είναι σε θέση να κατανοήσουν και να αναπαραστήσουν συμβολικά ... -
Μια ανάλυση εμπειρικών ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας σύμφωνα με το μοντέλο Van Hiele
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η παρούσα εργασία εστιάζει στο μοντέλο Van Hiele για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας και στα αποτελέσματα από εμπειρικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα σχετικά με το μοντέλο αυτό. Αναλύονται τα βασικά ... -
Προσθετικές ή πολλαπλασιαστικές σχέσεις; Διερεύνηση των επιλογών μαθητών του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία αφορά την προτίμηση των μαθητών ανάμεσα σε πολλαπλασιαστικές και προσθετικές σχέσεις. Έρευνες αναδεικνύουν ότι η προτίμηση μπορεί να συνδέεται με σφάλματα που κάνουν οι μαθητές κατά την επίλυση λεκτικών ... -
Κατανόηση και αναπαράσταση αρνητικών αριθμών στη Δ’ και Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-11)Σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδόθηκε το 2021, η διδασκαλία των αρνητικών αριθμών εισάγεται στην Ε’ Δημοτικού. Κύρια επιδίωξη είναι η συγκρότηση ισχυρής και σταθερής ... -
Διδασκαλία και μάθηση εξίσωσης δευτέρου βαθμού με ιστορική προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η ενσωμάτωση της ιστορίας στη μαθηματική εκπαίδευση αποτέλεσε τις τελευταίες δεκαετίες αντικείμενο πολλών ερευνών, με επιχειρήματα υπέρ και κατά. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διδασκαλία και η μάθηση των εξισώσεων ... -
Η μαθηματική και παιδαγωγική γνώση των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της Μαθηματικής και Παιδαγωγικής Γνώσηςτων εκπαιδευτικών στη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού και συγκεκριμένα στη διδασκαλία του Ορίου. Η έννοια του Ορίου επιλέχθηκε γιατί ... -
Ανάπτυξη Σύντομου Εργαλείου Μέτρησης Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας: μια πιλοτική εφαρμογή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Η έρευνα στο πεδίο της μαθηματικής εκπαίδευσης ολοένα και περισσότερο μελετά την πρώιμη μαθηματική επάρκεια, καθώς και τη σημαντικότητά της στην οικοδόμηση μεταγενέστερων μαθηματικών δεξιοτήτων, αλλά και στη γενικότερη ... -
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της μειονότητας για τη διδακτική πράξη στα μαθηματικά στο μειονοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία της Δυτικής Θράκης αποτελεί μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική συνθήκη, που διαμορφώθηκε διαχρονικά μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης. Σε τοπικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι κοινωνικές, ...