Οι πεποιθήσεις των γονέων για την εμπλοκή τους στη μελέτη των μαθηματικών και η Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των πεποιθήσεων των Ελλήνων γονέων, που έχουν παιδιά που φοιτούν στο Δημοτικό σχολείο, για τη βοήθεια που τους προσφέρουν, όταν μελετούν Μαθηματικά στο σπίτι, και η συσχέτισή τους με τη θεωρία της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης. Η γονεϊκή εμπλοκή και η Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στην επίδοση των μαθητών. Κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο, για να μετρηθούν οι πεποιθήσεις 135 γονέων για τη Φύση της Γνώσης των Μαθηματικών, την Αυτονομία που προσφέρουν στα παιδιά και την Ανταπόκρισή τους στις συναισθηματικές και γνωστικές ανάγκες των παιδιών τους, όταν μελετούν Μαθηματικά στο σπίτι. Βρέθηκε ότι οι πεποιθήσεις των γονέων είναι συμβατές με θετικές πεποιθήσεις που έχουν αναδειχθεί σε θεωρίες της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης, αλλά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ιδιαίτερα ισχυρές. Επιπλέον, βρέθηκε ότι υπάρχει μεγαλύτερη συσχέτιση ανάμεσα στις πεποιθήσεις τους για τη Φύση της Γνώσης των Μαθηματικών και την Ανταπόκριση. Τέλος, βρέθηκε ότι οι πεποιθήσεις των γονέων δεν επηρεάζονται από το φύλο, την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο ή την επαγγελματική τους σχέση με την εκπαίδευση.............................................................................The purpose of this study is to investigate the beliefs of Greek parents who have children who attend primary school, about the help they provide them when they study Mathematics at home, and how this correlates with the theory of Self-Regulated Learning. Parental involvement and Self-Regulated Learning are important factors in student’s performance. A questionnaire was developed to measure the beliefs of 135 parents about the Nature of Mathematical Knowledge, the Autonomy they offer to their children, and Contingency, their reflection to their children's emotional and cognitive needs when studying mathematics at home. Parents' beliefs have been found to be compatible with positive beliefs that have emerged in theories of Self-Regulated Learning but can’t be described as particularly strong. In addition, it was found that there is a greater correlation between their beliefs about the Nature of Mathematical Knowledge and Contingency. Finally, it was found that parents' beliefs are not influenced by gender, age, educational level or their professional relationship with education.