Search
Now showing items 1-10 of 27
Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου ως δραστηριότητα επίλυσης προβλήματος: η περίπτωση του θεωρήματος της μαθηματικής επαγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-27)
Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου σε σχέση με την επίλυση προβλήματος (Mαμωνά-Downs & Παπαδόπουλος, 2017) εντάσσεται στον γενικότερο προβληματισμό σχετικά με την ταυτότητα της επίλυσης προβλήματος και με την αναζήτηση και ...
Η σχέση της εκτίμησης μέτρησης μήκους και της υπολογιστικής εκτίμησης σε μαθητές Β τάξης Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)
Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην ικανότητα εκτίμησης μήκους και υπολογιστικής εκτίμησης. Σκοπός της είναι να εξετάσει α) την ικανότητα εκτίμησης μήκους σε σχέση με το πλαίσιο παρουσίασης των αντικειμένων, τις μονάδες μέτρησης ...
Δυσκολίες κατανόησης του ορισμού των γεωμετρικών εννοιών από μαθητές της Α΄ Γυμνασίου - Προτάσεις για την αντιμετώπισή τους με αξιοποίηση στοιχείων της ιστορικής εξέλιξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)
Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται την υλοποίηση ενός διδακτικού πειράματος στις ενότητες του Κύκλου και των Παραλληλογράμμων, με στόχο να εξεταστεί κατά πόσο οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου μπορούν να προσεγγίσουν ...
Απόψεις καθηγητών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία και την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: Σύγκριση με τις απόψεις καθηγητών άλλων ειδικοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)
Η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε για να διερευνηθούν οι διδακτικές επιλογές των καθηγητών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο βαθμός, με τον οποίο εντάσσουν στη διδασκαλία τους πρακτικές που ωφελούν τους μαθητές με ...
Νοερά Μαθηματικά στο Λύκειο, η περίπτωση επίλυσης των εξισώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)
Η έρευνα έχει σκοπό την μελέτη των νοερών μαθηματικών, δηλαδή τις μαθηματικές πρακτικές που παράγονται προφορικά χωρίς τη χρήση γραπτών αλγορίθμων των πράξεων και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των υπολογισμών στην ...
Μελέτη της εξέλιξης των στρατηγικών στην υπολογιστική εκτίμηση σε μαθητές Β' Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)
Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο γυμνάσιο επικεντρώνεται κυρίως στην εφαρμογή διαδικασιών, μέσω των οποίων προκύπτουν ακριβή αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση περιθωριοποιεί την εκτίμηση, η οποία αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις ...
Επιδόσεις, Δυνατότητες και Παράγοντες που Επιδρούν στην Επίλυση Προβλήματος από Μαθητές Λυκείου: Μια Διερεύνηση με Ρεαλιστικά Προβλήματα του Προγράμματος Pisa
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
Κάθε τρία χρόνια, ο ΟΟΣΑ πραγματοποιεί τον διαγωνισμό PISA (Programme for International Student Assessment) για να αξιολογήσει την ικανότητα μαθητών ηλικίας 15 ετών από όλο τον κόσμο, να χρησιμοποιούν επιτυχώς τα μαθηματικά ...
Πεποιθήσεις και στάσεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη χρήση των προτεινόμενων μαθηματικών παιχνιδιών των σχολικών εγχειριδίων της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού για τη διδασκαλία των δεκαδικών αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)
Στην έρευνα μας μελετήσαμε το μαθηματικό παιχνίδι ως το μέσο με το οποίο το άτομο κατανοεί τον μαθηματικό κόσμο των δεκαδικών αριθμών. Καταγράψαμε τις πεποιθήσεις και τις στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών της Γ΄ και Δ΄ τάξης ...
H κατανόηση των δισδιάστατων γεωμετρικών σχημάτων μέσα από την οπτικοποίηση σε μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)
Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού προσεγγίζουν τα δισδιάστατα γεωμετρικά σχήματα μέσα από την οπτικοποίηση. Συγκεκριμένα, σε δείγμα δεκαοχτώ μαθητών ...
Διδασκαλία των δεκαδικών αριθμών στη Δ΄ τάξη με αξιοποίηση της ιστορίας των δεκαδικών και χρήση παιχνιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
Με αφορμή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εκμάθηση των δεκαδικών αριθμών, υπάρχει πάντα η ανάγκη για νέους τρόπους διδασκαλίας που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Η ...