Απόψεις καθηγητών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία και την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: Σύγκριση με τις απόψεις καθηγητών άλλων ειδικοτήτων
Abstract
Η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε για να διερευνηθούν οι διδακτικές επιλογές των καθηγητών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο βαθμός, με τον οποίο εντάσσουν στη διδασκαλία τους πρακτικές που ωφελούν τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και, να μελετηθούν οι απόψεις τους ως προς την εκπαιδευτική συμπερίληψη των συγκεκριμένων μαθητών.
Στην έρευνα συμμετείχαν 245 καθηγητές Μαθηματικών, οι οποίοι διδάσκουν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο βασίστηκε στα εργαλεία άλλων ερευνών και προσαρμόστηκε στις ανάγκες της παρούσας έρευνας.
Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι οι καθηγητές Μαθηματικών υποστηρίζουν τις διδακτικές πρακτικές που θεωρούνται ωφέλιμες για τους μαθητές μιας συμπεριληπτικής τάξης και γενικά έχουν θετικές απόψεις για την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς να επηρεάζονται ιδιαίτερα από το φύλο, την ηλικία, τα έτη υπηρεσίας και το επίπεδο εκπαίδευσής τους.
This study was designed to investigate the choice of teaching methods Secondary Education Mathematics teachers make and the extent to which they incorporate in their teaching practices that benefit students with mild educational needs, as well as to study their views on educational inclusion of these students.
The survey involved 245 mathematics teachers who teach at secondary schools in Greece and a questionnaire based on the tools of other surveys and adapted to the needs of this research was used to collect the data.
The findings of the research have shown that mathematics teachers support teaching practices that are considered beneficial to students of an inclusive class and generally have positive views about educational inclusion of students with mild educational needs, which are not particularly affected by gender, age, years of service and their level of education.