Η αξιολόγηση του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' τάξης Δημοτικού για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
View/ Open
Date
2024-07Author
Πυριόχου, Ραφαηλία Αντωνία
Pyriochou, Rafailia Antonia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της χρήσης του σχολικού βιβλίου των Μαθηματικών της Α’ Δημοτικού από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή μαθητές σε κίνδυνο εμφάνισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Ειδικότερα, διερευνάται η ικανότητα του βιβλίου να ανταποκρίνεται σε διεθνή κριτήρια αξιολόγησης, ώστε να αντιμετωπίζει τις μαθησιακές προκλήσεις και να ενισχύσει τους εκπαιδευτικούς στη μαθησιακή διαδικασία. Η μελέτη υλοποιήθηκε σε δύο στάδια, όπου αρχικά κατασκευάστηκε ένα ερευνητικό εργαλείο δεκατεσσάρων κριτηρίων από σημαντικές αντίστοιχες έρευνες στον τομέα αυτό και έπειτα πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις 23 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την καταλληλότητα του βιβλίου κατά τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή μαθητών σε κίνδυνο εμφάνισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Από την ανάλυση του βιβλίου Μαθηματικών της Α’ δημοτικού διαπιστώθηκε ότι το βιβλίο μπορεί κατά το ήμισυ των κριτηρίων να ανταποκριθεί στις διδακτικές απαιτήσεις των παραπάνω μαθητών. Ωστόσο, από την αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς προέκυψε ότι η πλειοψηφία του δείγματος βαθμολογεί χαμηλότερα τα κριτήρια παιδαγωγικού σχεδιασμού και δεν δηλώνει ιδιαίτερα ικανοποιημένη από την ποιότητα του βιβλίου κατά την υποστήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή σε κίνδυνο εμφάνισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.___________________________________________________________________________________________________________________________The present study aims to evaluate the use of the first-grade Mathematics textbook by students with specific learning disabilities or students at risk of developing specific learning disabilities. Specifically, it investigates the textbook's ability to meet international evaluation criteria, to address learning challenges, and to support educators in the learning process. The study was conducted in two phases. Initially, a research tool consisting of fourteen criteria was developed based on significant corresponding research in this field. Subsequently, interviews were conducted with 23 primary school teachers regarding the appropriateness of the textbook for teaching students with specific learning disabilities or students at risk of developing specific learning disabilities. The analysis of the first-grade Mathematics textbook revealed that it meets the teaching requirements for these students according to half of the criteria. However, the evaluation by the teachers indicated that the majority of the sample rated the pedagogical design criteria lower and were not particularly satisfied with the quality of the textbook in supporting students with specific learning disabilities or those at risk of developing specific learning disabilities.