Η εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών βιβλίων Άλγεβρας στην Ελληνική μαθηματική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες
Abstract
Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών είναι ο οδηγός και ο βοηθός του εκπαιδευτικού που τον καθοδηγεί στο εκπαιδευτικό του έργο. Πρέπει να προσαρμοστεί στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις και να συνδεθεί με τον σημερινό τρόπο ζωής. Το ιστορικό ερώτημα σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στην Ελλάδα, ποιες ήταν οι ενέργειες που έγιναν, τι διακυβευόταν κάθε φορά, με ποιον τρόπο αποκτάται η νομιμοποίηση του περιεχομένου της σχολικής γνώσης και ποιο είναι το αποτέλεσμά τους παραμένει βασικό ερώτημα ανά τα χρόνια. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των ιστορικών εξελίξεων και μεταρρυθμίσεων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών της Άλγεβρας της Α' και Β' τάξης του Λυκείου στην Ελλάδα από το 1950 έως σήμερα, με τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να απαντήσουμε ποια είναι η σχέση τους, καθώς και ποια πρότυπα ακολουθούν την ανανέωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Άλγεβρας στην Ελλάδα.___________________________________________________________________________________________________________________________The Analytical Curriculum is the teacher's guide and the assistant that guides him in his educational work. It must be adapted to modern social demands and be connected with today's lifestyle. The historical question regarding the reforms of the analytical curricula in Greece, by which action bodies were undertaken, what was at stake each time, in what way is the legitimization of the content of school knowledge obtained and what is their result remain a key question over the years. The aim of this paper is the study of the historical developments and reforms of the Analytical Curricula of Algebra of the 1st and 2nd grade in High School in Greece from 1950 until today, with the corresponding school textbooks. We will thus try to answer what is their relationship, as well as what standards follow the renewal of the Algebra Curriculums in Greece.