dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την καλλιέργεια του λόγου των μαθητών στο πεδίο της επιχειρηματολογικής επιστολής. Στην εργασία παρουσιάζουμε στοιχεία των κειμενικών ειδών και της μελέτης της γλώσσας υπό το πρίσμα αυτών. Στην συνέχεια επικεντρωνόμαστε στο κειμενικό είδος της επιχειρηματολογικής επιστολής και συγκεκριμένα στα γλωσσικά και δομικά στοιχεία των επιχειρημάτων. Επιπλέον, αναφερόμαστε στα δομικά στοιχεία της επιστολής και αναφέρουμε γλωσσικά χαρακτηριστικά της. Έπειτα, παρουσιάζουμε τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων σε σχέση με το κειμενικό είδος της επιστολής και το είδος λόγου της επιχειρηματολογίας και κατ’ επέκταση ακολουθεί μια κατηγοριοποίηση των δραστηριοτήτων που εμπεριέχονται στα γλωσσικά εγχειρίδια της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο σχετικά με την επιχειρηματολογία. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζουμε διεξοδικά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου στην Στ’ δημοτικού. Καταληκτικά, αναφερόμαστε στα συμπεράσματα και στις παρατηρήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου. The purpose of the present study is to cultivate student’s writing in the field of the argumentative letter. The study presents some constitutive elements of genres as well as of the study of language based on genres. Then we focus on the genre of the argumentative letter and in particular on the linguistic and structural elements of the arguments that can be presented in it. In addition, we refer to the structural elements of the letter and we mention its linguistic characteristics. Then, the aims of the school curriculum are presented as far as the letter and the argumentation are concerned; this is followed by a categorization of the activities related to our subject which are contained in the language text books of the elementary school. In the second part of the study, the design of a teaching scenario and its implementation in the 6th grade are presented in detail. Finally, we refer to the conclusions and observations resulting from the implementation of the teaching scenario. | en_US |