Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαλαιγεωργίου, Γεώργιος
dc.contributor.authorΓιαννάκου, Αθηνά
dc.date.accessioned2018-11-30T16:27:18Z
dc.date.available2018-11-30T16:27:18Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1165
dc.description.abstractΈνα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των εκπαιδευτικών βίντεο σύμφωνα με τη βιβλιογραφία είναι ότι οι μαθητές δεν είναι σε θέση να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό τους και παραμένουν παθητικοί θεατές. Το αλληλεπιδραστικό βίντεο μέσω των πολλαπλών τρόπων αλληλεπίδρασης που παρέχει στη ροή του βίντεο φαίνεται να μπορεί τους ενεργοποιήσει, να κεντρίσει το ενδιαφέρον και την προσοχή τους και να επιφέρει θετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Παρά τη σχετικά διαδεδομένη χρήση τους τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχουν έρευνες σχετικές με τη στάση των εκπαιδευτικών από τη σκοπιά των δημιουργών, αλλά και καταναλωτών αλληλεπιδραστικών βίντεο. Στην παρούσα έρευνα, ζητήσαμε αρχικά από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν αλληλεπιδραστικά βίντεο μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο μαθησιακών στόχων και στη συνέχεια μέσω συνεντεύξεων αξιολογήσαμε τη διεργασία δημιουργίας τους και το αποτέλεσμά τους, αλλά και να «καταναλώσουν» αλληλεπιδραστικά βίντεο αξιολογώντας τα μαθησιακά τους αποτελέσματα. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από συνεντεύξεις. Οι συμμετέχοντες υποστήριξαν ότι το αλληλεπιδραστικό βίντεο μπορεί να έχει ικανοποιητικά μαθησιακά αποτελέσματα, ότι έχει ιδιαίτερα εποικοδομητικό χαρακτήρα και ότι οι διδάσκοντες μπορούν να ελέγχουν και να κατευθύνουν την εστίαση του χρήστη στα σημεία που επιθυμούν. Ταυτόχρονα όμως και παρά το γεγονός ότι το αλληλεπιδραστικό βίντεο θεωρείται μια νέα, εύκολη και προσβάσιμη μορφή παραγωγής εκπαιδευτικού περιεχομένου, οι συμμετέχοντες ανέδειξαν ότι η ουσιαστική εκπαιδευτική του αξιοποίηση είναι κάθε άλλο παρά αυτονόητη αναφέροντας σειρά προβλημάτων. Όσον αφορά το δεύτερο μέρος της έρευνας, τα γνωστικά αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των τεστ επίδοσης δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά για την αποτελεσματικότητα του αλληλεπιδραστικού βίντεο, παρόλο που οι συμμετέχοντες υπέδειξαν και πάλι τα θετικά του στοιχεία που αναφέρονται στη βιβλιογραφία για το αλληλεπιδραστικό βίντεο ως εργαλείο μάθησης, όπως φάνηκε από τις συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν. One of the biggest disadvantages of educational videos is that students are not able to interact with their content and remain passive viewers. Interactive video through the multiple ways of interaction seems to be able to activate, stimulate interest and attention and bring positive learning outcomes. Despite their relatively widespread use in recent years, there are no surveys on teacher attitudes from the perspective of both creators and interactive video users. In the present study, we asked future teachers to create interactive videos within a specific framework of learning goals, and then through interviews we evaluated their creation process and outcome, and also consumed interactive videos evaluating their learning outcomes. Participants argued that interactive video can have satisfactory learning outcomes, that it is highly constructive, and that teachers can control and direct the user's focus to the points they want. At the same time, however, despite the fact that interactive video is considered a new, easy and accessible form of educational content production, participants have shown that its essential educational exploitation is far from self-explanatory, indicating a series of problems. As far as the second part of the survey is concerned, the cognitive results generated by the pre and post-test analysis are not encouraging enough for the effectiveness of the interactive video, although the participants once again indicated the positive references of bibliography to interactive video as a learning tool, as shown by the interviews that took place.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectβίντεοen_US
dc.subjectαλληλεπιδραστικό βίντεοen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectπολυμεσική μάθησηen_US
dc.titleΜαθαίνοντας με τη χρήση αλληλεπιδραστικού βίντεο: οι απόψεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη δημιουργία και τη συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασίαen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record