dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη εργασία αφορά στο μάθημα των μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρόταση μάθησης των κλασμάτων και των δεκαδικών αριθμών. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται στη μάθηση/διδασκαλία των ρητών, τόσο των κλασμάτων όσο και των δεκαδικών αριθμών, γεγονός που παρουσιάζεται στο πρώτο μέρος της εργασίας. Οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε σειρά δραστηριοτήτων – ασκήσεων που αφορούσαν τα κλάσματα και τους δεκαδικούς αριθμούς. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί, κατά πόσο οι μαθητές που διδάχθηκαν μέσα από μια σειρά μαθημάτων μέσω ενός πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού διδασκαλίας των ρητών αριθμών είχαν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τους μαθητές που διδάχθηκαν την ίδια ύλη σύμφωνα με το ήδη υπάρχον εγχειρίδιο της Ε’ Δημοτικού. Οι ρητοί αριθμοί και συγκεκριμένα τα κλάσματα και οι δεκαδικοί αριθμοί αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά αντικείμενα στη διδασκαλία των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στα οποία οι μαθητές και δάσκαλοι συναντούν δυσκολίες.
This study is about Grade Six Mathematics. It refers to an alternative learning proposal of fractions and decimal numbers. Both students and teachers have difficulties in learning / teaching rational numbers, not only fractions but also decimal numbers, which is presented in the first part of this study. The students taking part in the study were asked to respond to a number of activities - exercises on fractions and decimal numbers. The purpose of the study was to investigate the degree to which students who were taught during a number of lessons through innovative and educational teaching material on rational numbers had greater learning outcomes related to the students who were taught the same syllabus according to the already existing textbook in Grade Six. Rational numbers and especially fractions and decimal numbers, in which students and teachers face difficulties, is one of the most important subjects in Mathematics in primary education. | en_US |