Show simple item record

dc.contributor.advisorΣακονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΚουκουλάκης, Χαράλαμπος
dc.date.accessioned2019-02-22T16:04:30Z
dc.date.available2019-02-22T16:04:30Z
dc.date.issued2018-06-22
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1202
dc.descriptionΔιατμηματικό-Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών: Ηλικιακός Κύκλοςen_US
dc.description.abstractΗ τρέχουσα διεθνής βιβλιογραφία αναδεικνύει τα τελευταία χρόνια την έμφαση στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μαθηματικών. Στην παρούσα εργασία, αφού προηγηθεί μία αναφορά στις προσπάθειες δύο φορέων που στοχεύουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μαθηματικών στο ελληνικό συγκείμενο, της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ) και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ), επιχειρείται μέσα από τη βιβλιογραφία να αναδειχθεί η τάση προς τη δημιουργία κοινοτήτων συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, καθώς και ευρημάτων που προκύπτουν γύρω από αυτές. Κατόπιν, αναφέρονται οι φάσεις εξέλιξης ενός εκπαιδευτικού των μαθηματικών σε εκπαιδευτή, οι γνώσεις που χρειάζεται να διαθέτει ως προς τη διδασκαλία των μαθηματικών, τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά και ο ρόλος του σε περιβάλλοντα συνεργατικής δράσης. Παράλληλα, παρουσιάζονται ευρήματα που συνδέουν τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτή με χαρακτηριστικά προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης. Ακολούθως, γίνεται μία αναφορά στα εργαλεία επαγγελματικής ανάπτυξης τα οποία αναφέρονται κατά κόρον στη σύγχρονη βιβλιογραφία. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών των μαθηματικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενο της επαγγελματικής γνώσης στα μαθηματικά (μαθηματικών και της παιδαγωγικής τους), καθώς και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτής και το ρόλο του σε ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης στα μαθηματικά σε συνεργατικά περιβάλλοντα δράσης. Προς την κατεύθυνση αυτή δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 135 εκπαιδευτικούς από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Οι απαντήσεις τους αναλύθηκαν με τη χρήση του SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στα περισσότερα σημεία οι εκπαιδευτικοί, αν και ακολουθούν το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας, διάκεινται θετικά με ελάχιστες διαφωνίες, ως προς τη χρήση από τους εκπαιδευτές εργαλείων που χρησιμοποιούνται μέσα σε συνεργατικά περιβάλλοντα δράσης. Επιπλέον, θεωρούν ως σημαντικό ρόλο των τελευταίων την παροχή φροντίδας στους εκπαιδευτικούς τόσο σε διαπροσωπικό όσο και σε ατομικό επίπεδο, πέρα από το γνωστικό αντικείμενο. Αναδύθηκαν όμως και κάποιοι προβληματισμοί που χρειάζονται επιπλέον διερεύνηση σε επόμενες εργασίες. The current international literature highlights the emphasis on the professional development of mathematics teachers. In the present work, following a reference to the efforts of two organizations aiming at the professional development of mathematics teachers in the Greek context, the Association of Greek Researchers in Mathematics (ENEDIM) and the Hellenic Mathematical Society (EME), an attempt is made to identify emerging trends towards the creation of collaborative communities among Greek mathematics teachers, as well as relative findings. Then, the phases of the evolution of a mathematics teacher to a teacher educator, the knowledge he/she needs to have in terms of teaching mathematics, his/her professional characteristics and his/her role in collaborative action environments are reported. At the same time, findings that link the characteristics of the teacher educator with characteristics of professional development programs are discussed. Thereafter, reference is made to the professional development tools which are widely cited in modern literature. The aim of the research is to study the perceptions of secondary school mathematics teachers’ conceptions on the content of professional knowledge in mathematics (mathematics and pedagogy), as well as on the tools used by the teacher educator and his/her role in issues of professional development in mathematics in collaborative action environments. To this direction a questionnaire was provided to 135 teachers from different parts of Greece. Their answers were analyzed using SPSS. The results showed that, on the whole, teachers, although following the traditional teaching model, are positive with few disagreements as to the use by teachers educators of tools used in collaborative action environments. In addition, they consider as an important part of the role of the latter to taking care of teachers both at the interpersonal as well as at the individual and beyond the cognitive level. However, some concerns also emerge that require further investigation.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματική ανάπτυξηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί μαθηματικώνen_US
dc.subjectεκπαιδευτές μαθηματικώνen_US
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεπιμορφώσειςen_US
dc.subjectσυνεργασίες εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectεπαγγελματικά χαρακτηριστικάen_US
dc.subjectεργαλεία επαγγελματικής ανάπτυξηςen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectmathematics teachersen_US
dc.subjectmathematics teachers educatorsen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectteachers partnershipsen_US
dc.subjectprofessional featuresen_US
dc.subjectprofessional development toolsen_US
dc.titleΓνώσεις, χαρακτηριστικά και εργαλεία των εκπαιδευτών των εκπαιδευτικών σε συνεργατικά περιβάλλοντα επαγγελματικής δράσης: μια μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας που διδάσκουν μαθηματικάen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record