Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Παλαιγεωργίου Γεώργιος
dc.contributor.authorΑναστασιάδου, Ειρήνη
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Σπύρτου Άννα, Πνευματικός Δημήτριος
dc.date.accessioned2019-04-08T06:53:28Z
dc.date.available2019-04-08T06:53:28Z
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1254
dc.descriptionΜεταπτυχιακή / διπλωματική εργασία για την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου στις "Επιστήμες της Αγωγής" με ειδίκευση "Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίες"en_US
dc.description.abstractΗ κατανόηση του φαινομένου των εποχών είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, καθώς οι αναπαραστάσεις που έχουν οι μαθητές για το φαινόμενο είναι συνήθως περιορισμένες, λανθασμένες ή ελλιπείς. Έρευνες υποστηρίζουν ότι η αλληλεπίδραση με προσομοιώσεις σε υπολογιστές διευκολύνει αποτελεσματικά την μάθηση και την εμπλοκή στις φυσικές επιστήμες. Τα τελευταία χρόνια όμως υπάρχει μία αναδυόμενη βιβλιογραφία, που τονίζει τα εκπαιδευτικά οφέλη μιας πιο εκφραστικής και ενσώματης αλληλεπίδρασης με το επιστημονικό περιεχόμενο καθώς και την αξία των χειραπτικών διεπαφών και των διεπαφών με χειρονομίες, οι οποίες έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν θετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Ακολουθώντας αυτή την τάση, στην δικιά μας έρευνα προτείνουμε τους Εσωγήινους, ένα σύστημα μεικτής πραγματικότητας και ενσώματης μάθησης, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν το φαινόμενο των εποχών από το εσωτερικό μιας Γης-μινιατούρας. Είναι μία νέα ιδέα, που δεν υπάρχει έως τώρα αντίστοιχη έρευνα και βιβλιογραφία για την αναπαράσταση της κίνησης της Γης και της εξήγησης της δημιουργίας του φαινομένου των εποχών, με οπτική γωνία μέσα από την ίδια τη Γη. Βασικός στόχος της παρούσας έρευνας είναι η εννοιολογική αλλαγή στο φαινόμενο των τεσσάρων εποχών μέσω της ενσώματης αλληλεπίδρασης σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 23 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού από διάφορα Δημοτικά σχολεία του Νομού Φλώρινας. Η έρευνα μας πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 3ο Φεστιβάλ Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση στην Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας το Μάρτιο του 2018. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικά, τόσο για το γνωστικό, όσο και για το συναισθηματικό αλλά και τον ψυχοκινητικό τομέα. Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τον γνωστικό τομέα, οι συμμετέχοντες βελτίωσαν τις επιδόσεις τους στην κατανόηση της σταθερής κατεύθυνσης της κλίσης του νοητού άξονα της Γης καθώς η Γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, στον ρόλο που παίζει η κλίση του άξονα για την δημιουργία των εποχών και στην αναγνώριση εποχής του ημισφαιρίου συναρτήσει της θέσεως του. Σε ότι αφορά τον συναισθηματικό τομέα, αναπτύχθηκαν θετικές στάσεις και συναισθήματα ικανοποίησης, απόλαυσης και έντονου ενδιαφέροντος προς τη μαθησιακή αυτή εμπειρία, αναγνωρίζοντας τη χρησιμότητα ενός τέτοιο εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Σε ότι αφορά τον ψυχοκινητικό τομέα, οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν κινητικές δεξιότητες χρησιμοποιώντας ολόκληρο το σώμα τους, με αποτέλεσμα να συνδέσουν τις κινήσεις του σώματος με τον νοητό άξονα της Γης και την περιστροφή της γύρω από τον ήλιο. Η προσέγγιση των Εσωγήινων είναι μια νέα σχεδιαστική κατεύθυνση για τη μελέτη αντίστοιχων φαινομένων. Understanding the phenomenon of the seasons is a particularly difficult task as the pupils' representations of the phenomenon are usually limited, incorrect or incomplete. Research suggests that interaction with computer simulations effectively facilitates learning and engagement in the physics sciences. In recent years, however, there has been an emerging literature that emphasizes the educational benefits of a more expressive and tangible interaction with scientific content as well as the value of handwritten interfaces and interfaces with gestures that have begun to show positive learning outcomes. Following this trend, we propose the Earthlings, a system of mixed reality and embodied learning, which enables students to understand the phenomenon of the seasons from the inside of a miniature earth. It is a new idea that has not yet been researched and literature about the representation of Earth's motion and the explanation of the creation of the phenomenon of the seasons, with a viewpoint through the Earth itself. The main objective of this research is the conceptual change in the phenomenon of the four seasons through the embodied interaction in a technologically supported environment. In the research participated in total 23 students of the 6th Grade Primary School from various elementary schools in the prefecture of Florina. Our research was realized in the frames of the 3rd Festival of New Technologies in Education at the Pedagogical School of Florina in March 2018. The results were particularly satisfactory, both for the cognitive, the emotional and the psychomotor sectors. More specifically, as far as regarding the cognitive sector, the participants have improved their performance in understanding the steady direction of the inclination of the Earth's conceivable axis as the Earth revolves around the sun, the role played by the inclination of the axis to the creation of the seasons and in identifying the hemisphere as a function of its location. As far as the emotional field is concerned, positive attitudes and feelings of satisfaction, enjoyment and keen interest in this learning experience have developed, recognizing the usefulness of such an educational environment. As far as the psychomotor sector is concerned, participants developed motor skills using their entire body, linking body movements to the Earth's imaginary axis and rotating it around the sun. The intra – planet model is a new design approach for the study of corresponding phenomena.en_US
dc.format.extent92 σ.
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕποχέςen_US
dc.subjectΕννοιολογική αλλαγήen_US
dc.subjectΕνσώματη μάθησηen_US
dc.subjectΜεικτή πραγματικότηταen_US
dc.subjectSeasonsen_US
dc.subjectConceptual changeen_US
dc.subjectEmbodied learningen_US
dc.subjectMixed realityen_US
dc.titleΕννοιολογική αλλαγή στο φαινόμενο των 4 εποχών μέσω ενσώματης αλληλεπίδρασης σε ένα περιβάλλον μεικτής πραγματικότηταςen_US
dc.title.alternativeConceptual change in the phenomenon of 4 seasons an embodied interaction in a mixed reality environmenten_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record