dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η παροχή κινήτρων μάθησης για όλους τους μαθητές μιας τάξης, ακόμη και εκείνων που δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να συμμετέχουν στο μάθημα. Ειδικότερα, επιδιώκεται τα παιδιά, να μάθουν και να κατανοήσουν ουσιαστικά την Ιστορία της Στ’ Δημοτικού, του νεότερου και σύγχρονου κόσμου. Απώτερος στόχος της εργασίας ήταν η παρουσίαση ενός εναλλακτικού τρόπου προσέγγισης της διδασκαλίας με διπλό όφελος, τόσο για την/τον εκπαιδευτικό, καθώς προσφέρεται η ευκαιρία για την παροχή κινήτρων και εσωτερικών ερεθισμάτων προς τους μαθητές, όσο και για τα ίδια τα παιδιά, καθώς μέσα από το παιχνίδι απολαμβάνουν την διαδικασία της μάθησης. Για το λόγο αυτό κατασκευάστηκαν παιγνιώδεις δραστηριότητες και εκπαιδευτικό υλικό για την Ιστορία της Στ΄ Δημοτικού. Στην εργασία αναλύονται βασικές έννοιες, όπως «Παιχνίδι», «Διαθεματικότητα» και «Ιστορία» και στη συνέχεια, ακολουθεί μια παρουσίαση των δραστηριοτήτων που δημιουργήθηκαν για κάθε κεφάλαιο της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, μαζί με τις αντίστοιχες δραστηριότητες ανακεφαλαίωσης. Οι δραστηριότητες που προτείνονται μπορούν να αξιοποιηθούν, είτε στην εισαγωγική φάση, είτε στην φάση αξιολόγηση της νέας γνώσης. Τέλος, επιδιώχθηκε μέσα από την αξιοποίηση παιγνιωδών δραστηριοτήτων η μετατροπή του σχολικού περιβάλλοντος σε έναν δημιουργικό χώρο, όπου συνδυάζονται αρμονικά η διασκέδαση και η μάθηση. The purpose of this study was to mobilize and provide learning incentives for all class students, even those who do not show much interest in participating in the lesson. The aim is for children to learn and understand the History of the Modern World. The ultimate goal of the work was to present an alternative approach to teaching with double benefit for both the educator, the opportunity to provide incentives and internal stimuli to students, as well as to children themselves, the game enjoy and the learning process. For this reason, playful activities and educational materials for History of the Sixth Grade of Primary Education, were made. The theoretical framework of the basic concepts of "Play", "Intersectionality" and "History" is analyzed in the paper, followed by a presentation of the 50 activities created for each chapter together with the corresponding recapitulation activities. The activities proposed can be exploited either in the introductory phase or in the assessment phase of new knowledge. Finally, through the exploitation of gaming activities, the transformation of the school environment into a creative space where entertainment and learning blend harmoniously. | en_US |