dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό την κατασκευή ενός εκπαιδευτικού υλικού για μικρούς μαθητές, οι οποίοι διδάσκονται την ελληνική ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, ενώ παράλληλα μαθαίνουν τα πολιτισμικά στοιχεία της Ελλάδας.
Στόχος του διδακτικού υλικού είναι να δοθεί έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση και μέθοδο, καθώς και στο διαπολιτισμικό πλαίσιο που δημιουργείται για την επίτευξη της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης. Σύμφωνα με τη διαπολιτισμική προσέγγιση, το συγκεκριμένο υλικό κατασκευάστηκε, ώστε να ενσωματώσει και να διαχειριστεί τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ σωστά και αποδίδοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Μέσα από αυτό το υλικό, οι μαθητές, αυτής της ηλικίας, θα είναι σε θέση να αλληλεπιδράσουν και να συνεργαστούν σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικό με σεβασμό και αποδοχή ο ένας προς τον άλλον, καθώς το συγκεκριμένο υλικό δείχνει σεβασμό και αποδοχή της πολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών ανεξάρτητα από τον τόπο καταγωγής του. Απαραίτητη προϋπόθεση του διδακτικού υλικού είναι η καλλιέργεια και η ενίσχυση της διαπολιτισμικής επίγνωσης των μαθητών.
Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου υλικού βασίστηκε στην επικοινωνιακή προσέγγιση για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας και την επικοινωνιακή λειτουργία που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ των εμπλεκόμενων χρησιμοποιώντας τη γλώσσα- στόχο, βασικές δομές για την σωστή κατασκευή του υλικού. Σύμφωνα με τον Ευσταθιάδη (1996), η επικοινωνιακή προσέγγιση έχει ως προτεραιότητά της τη διαπροσωπική επικοινωνία σε ένα κοινωνικό πλαίσιο με ρεαλιστικές καταστάσεις χρησιμοποιώντας τα γλώσσα- στόχο για επικοινωνιακούς σκοπούς.
Το διδακτικό υλικό εστιάζει στην ανάπτυξη των τεσσάρων βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από ρεαλιστικές καταστάσεις επικοινωνίας, οι οποίες βασίζονται σε δραστηριότητες που αφορούν βιώματα και εμπειρίες των μαθητών, καθώς επιτρέπουν την ενεργή συμμετοχή και δημιουργική χρήση της ‘νέας γλώσσας’. Σύμφωνα με το υλικό αυτό, η εκμάθηση και η χρήση της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας επιτυγχάνεται μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, μετατρέποντας το μάθημα σε μία ευχάριστη και ψυχαγωγική διαδικασία.
Μέσα από τον παιγνιώδη χαρακτήρα, στον οποίο βασίζεται το υλικό, δίνεται έμφαση τόσο στα γλωσσικά, όσο και στα κινητικά παιχνίδια. Ιδιαίτερα σημαντικό σε μαθητές μικρής ηλικίας, διότι παρέχει την ασφάλεια και την αυτοπεποίθηση για συμμετοχή χωρίς διακρίσεις και κυρώσεις. Η θεματολογία πηγάζει από την καθημερινότητα, τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καθώς οι δραστηριότητες αφορούν στοιχεία της χώρας υποδοχής και διαβίωσής τους, με σκοπό τη δημιουργία ενός ευχάριστου και παιγνιώδες περιβάλλον. Το υλικό βασίστηκε στα χαρακτηριστικά της πολυαισθητηριακής προσέγγισης, της παιγνιώδης μάθησης και στη χρήση πολυτροπικών κειμένων ως αποτέλεσμα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και προσέγγισης. his project aims to build an educational material for young learners, who taught Greek as a second / foreign language through playful activities while learning the cultural elements of Greece.
The aim of the teaching material is to focus on the communicative approach and method, as well as cross-cultural context that is created to achieve the teaching of Greek as a second language / foreign. According to the intercultural approach, this material was made to integrate and manage different learning profiles properly and yield the best results.
Through this material, the students of this age, will be able to interact and collaborate in a framework multicultural with respect and acceptance towards each other, as this material shows respect and acceptance of cultural students' identity independent from the place of origin. A prerequisite of the teaching material is the cultivation and strengthening of intercultural awareness of pupils.
The design of the equipment based on the communicative approach to the teaching of Greek as a second / foreign language and communication function to be held between the involved using language-target, basic structures for the proper construction of the material. According to Efstathiadis (1969), the communicative approach has the priority of interpersonal communication in a social context with realistic situations using the language-target communication purposes.
The courseware focuses on the development of the four basic language skills through realistic communication situations, which are based on activities related experiences and students' experiences as they allow the active participation and creative use of the 'new language'. According to this material, learning and use of Greek as a second / foreign language achieved through playful activities, turning the course into a pleasant and entertaining process.
Through the playful character, which is based on the material, the emphasis is both linguistically and in the mobile game. Particularly important in young students because it provides security and confidence to participate without discrimination and penalties. The theme comes from everyday life, habits and interests of students, as well as activities involving elements of the host country and their living, to create a pleasant and playful environment. The material was based on the characteristics of multi-sensory approach, playful learning and multimodal texts as a result of differentiated teaching and outreach. | en_US |