dc.contributor.advisor | Κασβίκης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Φουρκιώτης, Δημήτρης | |
dc.date.accessioned | 2019-05-30T14:04:46Z | |
dc.date.available | 2019-05-30T14:04:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1335 | |
dc.description | Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη εργασία μελετά το τραυματικό γεγονός στην τοπική ιστορία της Θεσσαλονίκης από το ξέσπασμα της Μικρασιατικής Καταστροφής μέχρι την ενσωμάτωση των προσφύγων τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1920. Παραθέτει επίσης έναν εκπαιδευτικό φάκελο, ο οποίος προσεγγίζει τα γεγονότα αυτά σε 4 διαφοροποιημένες ενότητες διδασκαλίας. Στο πρώτο μέρος ενσωματώνεται το θεωρητικό πλαίσιο το οποίο περιγράφει την κατάσταση της Μικρασιατικής Καταστροφής και της ζωής των προσφύγων στη Θεσσαλονίκη. Στην συνέχεια εντάσσεται η Τοπική Ιστορία και ο ρόλος της στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο τρίτο μέρος γίνεται η προσέγγιση ορισμού του τραυματικού γεγονότος στην Ιστορία και πως αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα. Τέλος προσφέρεται το εκπαιδευτικό υλικό που στηρίζεται στις έννοιες που αναφέρθηκαν παραπάνω, με σκοπό να τις αναδείξει και να τις προσεγγίσει με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνουν αντιληπτές στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που θα τις επιλέξουν. This particular study examines the traumatic event in the local history of Thessaloniki from the outbreak of the Asia Minor Disaster to the integration of the refugees in the early 1920s. It also lists an educational dossier that approaches these events in 4 different teaching units. The first part incorporates the theoretical framework describing the situation of the Asia Minor Catastrophe and the life of the refugees in Thessaloniki. Local History and its role in Primary Education are then included. The third part approximates the definition of the traumatic event in history and how this should be appropriately exploited. Finally, the educational material based on the concepts mentioned above is offered in order to highlight and approach them in such a way that they are perceived by the students and the teachers who will choose them. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | τοπική ιστορία | en_US |
dc.subject | τραυματικό γεγονός | en_US |
dc.subject | Μικρασιατική Καταστροφή | en_US |
dc.subject | προσφυγική ενσωμάτωση | en_US |
dc.subject | εγκατάσταση | en_US |
dc.subject | Θεσσαλονίκη | en_US |
dc.subject | βιωματική δραστηριότητα | en_US |
dc.subject | ενσυναίσθηση | en_US |
dc.subject | local history | en_US |
dc.subject | traumatic event | en_US |
dc.subject | Asia Minor Disaster | en_US |
dc.subject | refugee integration | en_US |
dc.subject | establishment | en_US |
dc.subject | Thessaloniki | en_US |
dc.subject | experiential activity | en_US |
dc.subject | empathy | en_US |
dc.subject | debate | en_US |
dc.subject | role playing | en_US |
dc.subject | historical educomic | en_US |
dc.title | Η προσφυγική Θεσσαλονίκη: σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού φακέλου τοπικής ιστορίας για την στ' δημοτικού | en_US |
dc.title.alternative | Refugee Thessaloniki: designing a local history educational file for the 6th grade | en_US |
dc.type | BCs thesis | en_US |