dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην καταγραφή στοιχείων και γεγονότων που επηρέασαν την πορεία του τοπικού διαμερίσματος Κέλλης, που υπάγεται στο νομό Φλώρινας, με τη βοήθεια του αρχειακού υλικού και της βιβλιογραφίας. Ζητούμενο επίσης, της έρευνας τέθηκε η ανάδειξη της ταυτότητας των κατοίκων με τη βοήθεια των συνεντεύξεων που προέκυψαν από τους 67 κατοίκους του χωριού. Οι συνεντεύξεις εστίασαν στις στάσεις και στις απόψεις των συμμετεχόντων σχετικά με την εκπαίδευση, τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την ιστορία. Η μελέτη του αρχειακού υλικού υπήρξε ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα, καθώς συμπλήρωσε την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία, όσον αφορά το θεωρητικό μέρος. Στο ερευνητικό μέρος, ωστόσο, οι συνεντεύξεις ήταν καίριας σημασίας, καθώς συλλέχθηκαν δεδομένα, που βοήθησαν στην επέκταση της έρευνας.
Στο πρώτο κεφάλαιο, αναφέρονται ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της εργασίας αξιολογούνται οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν και περιγράφεται η μεθοδολογία της έρευνας, την οποία συναποτέλεσαν η ιστορική ερμηνευτική μέθοδος, οι συνεντεύξεις και η ανάλυση περιεχομένου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, σκιαγραφείται το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της περιοχής, από την πρώτη αναφορά του χωριού στα οθωμανικά κατάστιχα του 15ου αιώνα μέχρι τα νεότερα χρόνια. Αρχικά, αναφέρεται στην περίοδο της οθωμανικής αυτοκρατορίας μέσα από τα οθωμανικά κατάστιχα. Μετά την πολύχρονη κυριαρχία των Τούρκων, μεταφερόμαστε στην περίοδο των εθνοτικών διαφορών ανάμεσα στους εξαρχικούς και τους πατριαρχικούς, καταλήγοντας στην ένοπλη σύγκρουση, τον Μακεδονικό Αγώνα. Στη συνέχεια, εξετάζεται η κατάσταση του χωριού μετά την επικράτηση των Νεότουρκων, όπως και η ένταξη του χωριού στον ελληνικό κορμό. Κλείνει το κεφάλαιο, εστιάζοντας στα δημογραφικά δεδομένα που αφορούν τον τόπο αυτόν, στον εκλογικό κατάλογο του 1915, στα αρχεία της κοινότητας από την χρονιά του 1931-1951, όπως επίσης και στους δρόμους επικοινωνίας, δεδομένου ότι το χωριό βρίσκεται στην παλιά Εγνατία οδό Μοναστηρίου-Θεσσαλονίκης.
Το τρίτο Κεφάλαιο επικεντρώνεται στο πολιτιστικό κομμάτι, εστιάζοντας σε δυο επώνυμους αγιογράφους από τη Σαμαρίνα, οι οποίοι στόλισαν με τις αγιογραφίες τους το ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Παρακάτω, αναδεικνύονται οι πολιτιστικοί σύλλογοι και οι στόχοι του καθενός, καθώς και τα θρησκευτικά και πολιτιστικά δρώμενα του τόπου.Το επόμενο κεφάλαιο, εστιάζει στον τομέα της εκπαίδευσης, αναφέροντας τη στάση του χωριού όσον αφορά τα εκπαιδευτικά χορηγήματα. Στη συνέχεια, επικεντρώνεται στη συμβολή της εκκλησίας στην εκπαίδευση, αλλά και στα σχολεία που υπάρχουν στην κοινότητα. Τέλος, κλείνει με το μαθητικό αλλά και το εκπαιδευτικό δυναμικό που διαδραμάτισε μέχρι τη χρονιά του 1936, αντλώντας τα στοιχεία από τις εκθέσεις των επιθεωρητών.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, διευκρινίζεται η έννοια της ταυτότητας, εστιάζοντας στην περιοχή της Φλώρινας και καταλήγοντας στους Σλαβόφωνες Έλληνες και Σλαβομακεδόνες κατά την περίοδο της κατοχής και του εμφυλίου.
Στο έκτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η ανάλυση περιεχομένου των συνεντεύξεων με ποσοτική και ποιοτική ανάλυση. Για τη μελέτη του υλικού, οι θεματικοί άξονες χωρίστηκαν σε κατηγορίες, ενώ οι υποκατηγορίες προέκυψαν από τις απαντήσεις των πληροφορητών.
Στο έβδομο και τελευταίο, κεφάλαιο, διατυπώνονται τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε ο ερευνητής, βάσει της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου των συνεντεύξεων. The present work focuses on the recording of elements and events that influenced the course of the local district of Kellis, which belongs to the prefecture of Florina, with the help of the archival material and the bibliography. Asked also for the survey was to raise the identity of the residents with the help of the interviews that emerged from the 67 inhabitants of the village. The interviews focused on participants' attitudes and opinions on education, language, culture and history. The study of archival material has been particularly interesting as it supplemented the already existing literature on the theoretical part. In the research section, however, interviews were crucial, as data was collected that helped expand the research.
In the first chapter, the aim and the individual objectives of the work are evaluated, the sources used and described the research methodology, which was compiled by the historical interpretation method, the interviews and the content analysis.
In the second chapter, the wider historical context of the area, from the first mention of the village to the Ottoman records of the 15th century until the later years, is outlined. Initially, it refers to the period of the Ottoman Empire through the Ottoman records. After the Turkish domination over many years, we are moving to the period of ethnic differences between the country and the patriarchs, ending the armed conflict, the Macedonian Struggle. Then the situation of the village after the prevalence of the young Turks, as well as the integration of the village into the Greek trunk, is examined. He closes the chapter, focusing on the demographic data concerning this place, the 1915 electoral list, the community records from the year 1931-1951, as well as on the communication streets, since the village is located on the old Egnatia road of Monastiriou- Thessaloniki.
The third chapter focuses on the cultural scene, focusing on two famous hagiographers from Samarina, who decorated with their hagiographies the church of the Assumption of the Virgin Mary. Below are the cultural associations and the aims of each one, as well as the religious and cultural events of the place.
The next chapter focuses on education, indicating the village's attitude towards educational grants. It then focuses on the church's contribution to education, but also to the schools in the community. Finally, he closes with the student and the educational potential he played until the year 1936, drawing on the reports from the inspectors.
In the fifth chapter, the concept of identity is clarified, focusing on the area of Florina and ending with Slavophone Greeks and Slav-Macedonians during the occupation and the civil war.
The sixth chapter analyzes the content of interviews with quantitative and qualitative analysis. For the study of the material, the thematic axes were divided into categories, the subclasses emerged from the informants' answers.
In the seventh and final chapter, the conclusions reached by the researcher are made on the basis of quantitative and qualitative analysis of the content of the interviews. | en_US |