Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΒαρβαριώτου, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2019-06-14T12:36:33Z
dc.date.available2019-06-14T12:36:33Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1383
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2019 στα πλαίσια της πτυχιακής εργασίας της φοιτήτριας Βαρβαριώτου Ευαγγελίας και έχει ως σκοπό την κατανόηση του τρόπου σκέψης των μελλοντικών εκπαιδευτικών όσον αφορά την επίλυση προβλημάτων. Πιο συγκεκριμένα, σε ένα δείγμα 19 φοιτητών του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας στην Φλώρινα, οι οποίοι βρίσκονταν στο δεύτερο έτος σπουδών τους, δόθηκαν τέσσερα ρεαλιστικά μαθηματικά προβλήματα τα οποία θα έπρεπε να λύσουν με τον τρόπο τον οποιον αυτοί θεωρούν σωστό. Επιπροσθέτως, μελετήθηκαν οι διαφορετικοί τρόποι επίλυσης προβλημάτων και σε ποιο βαθμό επηρεάζουν τους φοιτητές στο να οδηγηθούν στις επιθυμητές απαντήσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εν δυνάμει εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες στο να εντάξουν τα μαθηματικά προβλήματα που τους μοιράστηκαν, σε ρεαλιστικά πλαίσια. Με άλλα λόγια, η πλειοψηφία των φοιτητών δεν έδωσε ρεαλιστικές απαντήσεις, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από αρκετές παρόμοιες έρευνες. Ειδικότερα παρατηρήθηκε ότι τα προβλήματα τα οποία απαιτούν περισσότερα βήματα έχουν το μικρότερο αριθμό σωστών απαντήσεων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το τρίτο πρόβλημα της παρούσας εργασίας. Ακόμα, σχετικά με τους τρόπους επίλυσης παρατηρήθηκε ότι, στην πλειοψηφία των απαντήσεων, δεν επηρέασαν ιδιαίτερα το αποτέλεσμα, καθώς φάνηκε ότι η κατανόηση των πράξεων που πραγματοποιούσαν οι φοιτητές ήταν ο βασικός παράγοντας επιτυχίας. Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι συμμετέχοντες δεν γνώριζαν το θέμα της έρευνας, καθώς οι μελέτες έχουν δείξει ότι επηρεάζει θετικά τα αποτελέσματά τους και επίσης δεν θα βοηθούσε στο να επιτευχθεί ο σκοπός της μελέτης.The present study was carried out in March 2019 in the framework of the thesis of the student Varvariotou Evangelia and aims to understand future teachers way of thinking when it comes to problem solving. In particular, a sample of 19 students of the Department of Primary Education at the University of Western Macedonia in Florina, who were in their second year of study, were given four realistic mathematical problems that should be solved in the way they see fit. In addition, the different ways, that the university students tried to solve the problems have been studied, and to what extent these approaches influence students to get the desired answers. The results showed that pre service teachers encountered many difficulties in integrating the mathematical problems they were given, in a realistic context. In other words, the majority of university students did not give realistic answers, which is confirmed by several similar surveys. In particular, it has been observed that the problems requiring more steps have the smallest number of correct answers, something which is illustrated in the present research at the third problem. Furthermore, in regards to the different ways that the students solved the problems, it was observed that the majority of them did not affect the outcome, while the understanding of the actions that the students took to reach to a conclusion, was the main factor of success. Finally, it is important to note that the participants did not know about the theme of the research, as studies have shown that this has a positive effect on their results and it would also not help achieve the purpose of the study.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectρεαλιστικά μαθηματικάen_US
dc.subjectεν δυνάμει εκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectεπίλυση προβλήματοςen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectrealistic mathematicsen_US
dc.subjectpre service teachersen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleΕπίλυση προβλήματος με βάση τα ρεαλιστικά μαθηματικά: Σε ποιο βαθμό, οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι και ικανοί να επιλύσουν ρεαλιστικά μαθηματικά προβλήματαen_US
dc.title.alternativeProblem solving based in realistic mathematics: To what extent are future teachers familiar and able to resolve realistic mathematical problemsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record