dc.contributor.advisor | Μαλανδράκης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Δάλαρου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T14:30:07Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T14:30:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1387 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία μελετά το βαθμό κατανόησης της έννοιας του ενεργειακού
αποτυπώματος από μαθητές/τριες Δημοτικού, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον κύκλο ζωής
των προϊόντων. Στην έρευνα συμμετείχαν 102 μαθητές/τριες Ε’ τάξης, τεσσάρων Δημοτικών
Σχολείων της Πρέβεζας και για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε
ερωτηματολόγιο με 12 εικόνες και τέσσερις ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Η ανάλυση των
δεδομένων πραγματοποιήθηκε στο Excel όπου έγινε κατάλληλη ομαδοποίηση των
απαντήσεων και δημιουργία γραφημάτων. Από την ανάλυση προέκυψε πως η πλειοψηφία
των μαθητών/τριών μπορεί να εντοπίσει πως απαιτείται κάποιου είδους ενέργεια κατά την
κατασκευή ενός προϊόντος, ένα μικρότερο ποσοστό ανέφερε πως απαιτείται ενέργεια κατά
τη λειτουργία των προϊόντων, ενώ καμία αναφορά για χρήση ενέργειας δεν έγινε στο στάδιο
της απόσυρσης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο πρέπει να ληφθεί υπόψη
στο σχεδιασμό μελλοντικών διδακτικών παρεμβάσεων για το συγκεκριμένο θέμα. This study explores the degree of understanding of the energy footprint concept, giving
particular emphasis on product life cycle. Participants were 102 5th grade students from four
elementary schools in Preveza, and data collected through a questionnaire comprised of four
open-ended questions and 12 images. Data analysis was carried out in Excel where proper
grouping of the answers and graph generation took place. The analysis revealed that the
majority of students may find that some kind of energy is required in the manufacture of a
product, a lower percentage realized that energy was required during the operation of the
products and no reference to energy was made regarding the end of life stage. This is a very
important evidence to be taken into consideration in the design of future teaching
interventions on this subject. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | ενεργειακό αποτύπωμα | en_US |
dc.subject | μαθητές δημοτικού | en_US |
dc.subject | εικονογραφημένο ερωτηματολόγιο | en_US |
dc.subject | energy footprint | en_US |
dc.subject | primary education students | en_US |
dc.subject | illustrated questionnaire | en_US |
dc.title | Διερεύνηση της κατανόησης του αποτυπώματος άνθρακα από μαθητές Δημοτικού | en_US |
dc.title.alternative | Primary school students' understanding about the energy footprint concept | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |