Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΝτιβανίδης, Αναστάσιος
dc.date.accessioned2019-06-19T16:30:20Z
dc.date.available2019-06-19T16:30:20Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1388
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΜια από τις πιο βασικές ερωτήσεις σχετικά με την Ιστορία και τη διδακτική της είναι «Τι είναι η Ιστορία;». Σύμφωνα με τον Μπούρκχαρτ «Ιστορία είναι η καταγραφή όλων εκείνων των γεγονότων μιας εποχής που μια άλλη εποχή θεωρεί αξιομνημόνευτα» (Ε.Χ Καρ, 1960). Μια πιο σύγχρονη προσέγγιση θεωρεί πως η Ιστορία ως «όρος και έννοια» είναι γλωσσικός και πολιτισμικός δείκτης διαφορετικών τρόπων κατανόησης της κοινωνικής χρονικότητας. (Αντώνης Λιάκος, 2007). Πως όμως διδάσκεται η Ιστορία στα σχολεία; Είναι επαρκές το σχολικό εγχειρίδιο για να καλύψει τα ιστορικά ερωτήματα που γεννιούνται με τη μελέτη της Ιστορίας; Αναμφίβολα η εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών αποτελεί σημαντικό λειτούργημα μιας σύγχρονης κοινωνίας. Οι σύγχρονες έρευνες και θεωρίες αποδεικνύουν ότι δεν αρκούν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών πάνω στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας προκειμένου να εκπαιδεύσουν επαρκώς τους μαθητές πάνω στην Ιστορία. Κρίνεται έτσι αναγκαίο οι εκπαιδευτικοί να παρακολουθούν μαθήματα τα οποία τους βοηθούν να βλέπουν την Ιστορία διαφορετικά αλλά και να τη διδάσκουν. Σημαντικό ρόλο σε όλα τα παραπάνω παίζουν οι βασικές σπουδές και η πρακτική άσκηση πάνω στη Διδακτική της Ιστορίας. Δεν είναι ψέμα ότι οι πρακτικές πάνω στη Διδακτική της Ιστορίας θεωρούνται «απαρχαιωμένες». Έτσι κρίνεται απαραίτητη η ριζική ανανέωση των πρακτικών, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να ξεφύγει από το κλασσικό πλαίσιο διδασκαλίας. Η παρούσα Πτυχιακή Εργασία αφορά τη διδασκαλία της Ιστορίας με εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζει ένα διδακτικό σενάριο, με θέμα τους Περσικούς Πολέμους, το οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται με τη χρήση του Ψηφιακού Historical Educomic. Οι λόγοι που αποφάσισα να ασχοληθώ συγκεκριμένα με το Ψηφιακό Historical Educomic ήταν κυρίως ότι θεωρώ το κόμικ πιο προσιτό προς τους μαθητές, γνωρίζω πώς να σχεδιάσω ψηφιακά ένα comic και το θεωρώ ως κατάλληλη μέθοδο για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών (ιδιαίτερα των μικρών ηλικιών) και να τους κάνει να δουν τα ιστορικά γεγονότα μέσα από μια άλλη, τη δική τους οπτική. Σκοπός της εργασίας είναι να ερευνηθεί πώς οι μαθητές διδάσκονται το μάθημα της Ιστορίας στα σχολεία, πώς αντιδρούν στην επαφή τους με αυτή, αν έχουν διδαχθεί την Ιστορία με κάποιον εναλλακτικό τρόπο και γενικότερα ποια η σχέση τους με τις εναλλακτικές προσεγγίσεις. Η έρευνα πραγματοποιείται μέσω ερευνητικού εργαλείου Pre και Post test, το οποίο έχει σχεδιαστεί από τον εκπαιδευτικό προκειμένου να ελέγξει τις απόψεις και πεποιθήσεις των μαθητών πριν την επαφή τους με το Ψηφιακό Historical Educomic και μετά. Η διδακτική παρέμβαση υλοποιήθηκε στον Πειραματικό Σχολείο Φλώρινας, στην Δ τάξη του Δημοτικού και χρειάστηκε 5 διδακτικές ώρες για να διεκπεραιωθεί.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιδακτική παρέμβασηen_US
dc.subjectψηφιακό historical educomicen_US
dc.subjectπερσικοί πόλεμοιen_US
dc.subjectteaching interventionen_US
dc.subjectdigital historical educomicen_US
dc.subjectpersian warsen_US
dc.titleΗ συμβολή του ψηφιακού κόμικ στην ιστορική κατανόηση: η περίπτωση των Περσικών πολέμωνen_US
dc.title.alternativeThe contribution of the digital comic to historical educomicen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record