dc.description.abstract | Η διδασκαλία των κλασμάτων είναι ένα προκλητικό θέμα για τους εκπαιδευτικούς καθώς περιλαμβάνει σύνθετο εννοιολογικό περιεχόμενο. Η αριθμογραμμή είναι ένα εργαλείο οπτικής αναπαράστασης που φαίνεται να είναι αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση των κλασμάτων. Σε αυτή τη μελέτη, στοχεύουμε στο να μετατρέψουμε τη στατική αριθμογραμμή σε ένα πρακτικό, χρήσιμο και δυναμικό εργαλείο μέτρησης σε ένα αυθεντικό τυποποιημένο πλαίσιο. Έτσι, δημιουργήθηκε και παρουσιάζεται το μικτό πραγματικό περιβάλλον "Μαραθώνιος των Κλασμάτων" το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να τοποθετήσουν πολλές αριθμογραμμές σε οποιοδήποτε σημείο, να αυξήσουν το μέγεθος τους και να προσαρμόσουν τα χαρακτηριστικά τους όπως επιθυμούν. Οι αριθμογραμμές χρησιμοποιούνται για την τοποθέτηση αθλητών και άλλων αντικειμένων σε ένα ενισχυμένο στάδιο. Η πρόταση αξιολογήθηκε σε 3 φάσεις. Αρχικά, 28 μαθητές της 6ης τάξης συμμετείχαν σε ομάδες των δύο σε 14 συνεδρίες που διήρκεσαν περίπου 45 λεπτά. Στο τέλος κάθε συνεδρίασης, οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την εμπειρία τους, ενώ 16 μαθητές συμμετείχαν επίσης σε σύντομες συνεντεύξεις. Για την συλλογή επιπλέον δεδομένων η διαδικασία βιντεοσκοπήθηκε. Σε δεύτερη φάση, 10 μαθητές της 6ης τάξης συμμετείχαν σε 5 συνεδρίες παραδοσιακής διδασκαλίας και στην συνέχεια ανά δύο αλληλεπίδρασαν με το περιβάλλον και συμμετείχαν σε σύντομες συνεντεύξεις. Στην τελευταία φάση, το περιβάλλον παρουσιάστηκε σε διδάσκοντες εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, οι οποίοι συμμετείχαν και αυτοί σε συνεντεύξεις. Οι μαθητές αξιολόγησαν το περιβάλλον ως αποτελεσματικό, ευχάριστο, καινοτόμο, χρήσιμο και εκφραστικό και ισχυρίστηκαν ότι έκλεψε την προσοχή τους για 45 λεπτά, παρόλο που η μάθηση του πεδίου είναι ένα μη δημοφιλές θέμα. Προσδιόρισαν επίσης ως κύρια πλεονεκτήματα του προτεινόμενου περιβάλλοντος την αντιπροσωπευτική ισχύ των αλληλεπιδραστικών αριθμογραμμών, την αυθεντικότητα του περιβάλλοντος, το μηχανισμό ανάδρασης, τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα της δραστηριότητας και τη συνεργασία που απαιτείται. Οι διδάσκοντες και οι εκπαιδευτικοί ήταν επίσης πολύ θετικοί, υποστηρίξαν ως δομικά στοιχεία της εφαρμογής τις δυναμικές αριθμογραμμές και τις δυνατότητές τους, το περιβάλλον μικτής πραγματικότητας, την ενσώματη μάθηση και τον παιγνιώδη χαρακτήρα του περιβάλλοντος. Υποστήριξαν πως είναι ικανό να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να ενταχθεί σε πλαίσιο τάξης, ωστόσο οφείλουν να γίνουν περαιτέρω έρευνες για την επίπτωση του στο γνωστικό τομέα. Teaching about fractions is a challenging topic for teachers since it includes complex conceptual content. The number line is a visual representation tool that seems to be effective for dealing with fractions. In this study, we aim at transforming the static uncontextualized paper-and-pencil number line into a practical, useful and dynamic measurement tool in an authentic gamified context. We present the mixed reality environment “Marathon of Fractions” which enables learners to position multiple number lines in any place of the augmented space and adjust their characteristics as they wish. The number lines are used for positioning athletes and other props on an augmented stadium. The proposal was evaluated in 3 phases. Initially, 28 students of the 6th grade participated in groups of two in 14 sessions that lasted about 45 minutes. At the end of each meeting, students were asked to complete a questionnaire on their experience, while sixteen students also participated in short interviews. The registration process was used to collect the above items. In the second phase, 10 students of the 6th grade participated in 5 traditional teaching sessions, then in groups of two they interacted with the environment and finally participated in short interviews. At the last stage, the environment was presented to professors of the University of Florina and to primary school teachers, who also participated in interviews. The students rated the environment as effective, enjoyable, innovative, useful and expressive and claimed to have excluded his attention for 45 minutes, although learning the field is an unpopular theme. It has been identified as representative power of interactive number lines, environmental authenticity, response mechanism, recreational nature of the activity, and collaboration required. Professors and teachers were also very positive, they supported as building blocks of the environment the dynamic numberlines and their capabilities, the environment of mixed reality, the embodied learning and the gaming nature of the environment. They argued that this environment is capable of attracting interest and becoming part of teaching sequence in a classroom, but further research on its impact on the field of knowledge must be carried out. | en_US |