Show simple item record

dc.contributor.authorΠατέρα, Ελένη
dc.date.accessioned2019-07-09T13:49:37Z
dc.date.available2019-07-09T13:49:37Z
dc.date.issued2017-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1433
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Παιδαγωγική και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των Διδακτικών και Παιδαγωγικών Πρακτικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κατά τη διάρκεια της Γ’ Φάσης της Πρακτικής τους Άσκησης. Η έρευνα διενεργήθηκε από τον Φεβρουάριο έως τον Μάϊο του 2017 και σε αυτή συμμετείχαν οχτώ φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος οι οποίοι κατά την περίοδο αυτή πραγματοποιούσαν την Πρακτική τους Άσκηση σε Δημοτικά Σχολεία του Ν. Φλώρινας. Ως εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η Παρατήρηση της Διδασκαλίας με βάση ένα δομημένο Πρωτόκολλο Παρατήρησης το οποίο κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν αυξημένες δυσκολίες όσον αφορά τη Γνώση του Περιεχομένου ιδιαίτερα στα Μαθηματικά και την Ιστορία. Η πλειοψηφία των φοιτητών χρησιμοποιούν δασκαλοκεντρικές πρακτικές διδασκαλίας και διατυπώνουν περισσότερες ερωτήσεις κλειστού τύπου στα Μαθηματικά και περισσότερες ερωτήσεις ανοιχτού τύπου στην Ιστορία. Επίσης, φαίνεται ότι προτάσσουν τη μορφωτική αξία συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά και η Φυσική. Όσον αφορά την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου, οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί φαίνεται να αδιαφορούν για τους παθητικούς μαθητές, ενώ δυσκολεύονται να διαχειριστούν και τα προβλήματα πειθαρχίας τα οποία αντιμετωπίζουν, συνήθως, με τεχνικές όπως η αναφορά του ονόματος του ανήσυχου μαθητή και σπανιότερα με τη χρήση μη λεκτικών μορφών επικοινωνίας. Επιπλέον, πολύ συχνά χρησιμοποιούν απειλές και προσφεύγουν στην ανώτερη αυθεντία (Διευθυντής του σχολείου). Όσον αφορά τη Γνώση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών στις 7/8 περιπτώσεις παρατηρήθηκε ελλιπής διαφοροποίηση της διδασκαλίας και στις 3/8 άγνοια της βασικής φιλοσοφίας του Δ.Ε.Π.Π.Σ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών).The aim of the present study is the investigation of the teaching and pedagogical practices used by student teachers of the Department of Primary Education of the University of Western Macedonia during their third period of their teaching practice. The survey was carried out from February to March 2017 and participated in it eight student teachers who were practicing during this period in schools of Florina. Survey’s data was collected through classroom observations based on a structured protocol of observation made for the purposes of this survey. According to the research results student teachers seem to face difficulties related to the Content Knowledge especially in Mathematics and History. Most of the student teachers use teacher centered practices and pose more closed questions in Mathematics and more open questions in History. They also seem to consider specific subjects such as Greek Language, Mathematics and Physics as more important than others. Regarding the Pedagogical Content Knowledge student teachers seem to ignore quiet students and find it difficult to manage discipline issues. They usually try to solve discipline problems by referring the name of the student or (rarely) by using non verbal forms of communication. More often student teachers threaten the students that they will call the headmaster of the school. Regarding the Curriculum Knowledge 7/8 student teachers do not differentiate their teaching and 3/8 ignore the main philosophy of the Cross Thematic Curriculum.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιδακτικές πρακτικέςen_US
dc.subjectπαιδαγωγικές πρακτικέςen_US
dc.subjectπρακτική άσκησηen_US
dc.subjectεκπαίδευση εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectteaching practicesen_US
dc.subjectpedagogical practicesen_US
dc.subjectteaching practiceen_US
dc.subjectteacher educationen_US
dc.titleΠρακτική Άσκηση: Ποιοτική Ανάλυση των Παιδαγωγικών και Διδακτικών Πρακτικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητέςen_US
dc.title.alternativeStudent's Teaching Practicum: qualitative analysis of their pedagogical and teaching practicesen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record