Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚοροξενίδης, Παύλος
dc.date.accessioned2019-07-10T12:35:22Z
dc.date.available2019-07-10T12:35:22Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1439
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίες: Ανθρωπιστικές Σπουδέςen_US
dc.description.abstractΚύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διαπιστωθεί η συμβολή των νέων τεχνολογιών ως προς την ιστορική μάθηση και ο βαθμός ενίσχυσης της διδακτικής διαδικασίας μέσα από τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά τους. Για τον λόγο αυτό η εργασία υιοθέτησε την μέθοδο της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης σύμφωνα με την οποία επιλέχθηκαν οι υπό μελέτη έρευνες. Ως πεδίο αναζήτησης των σχετικών ερευνών επιλέχθηκε ο επιστημονικός κλάδος της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Το βασικότερο κριτήριο επιλογής ενός άρθρου ήταν να αποτελεί εμπειρική έρευνα. Επιπλέον, προκειμένου να αξιολογηθούν τα διδακτικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά των ερευνών που προέκυψαν. χρησιμοποιήθηκε ένα σύστημα κατηγοριοποίησης τριών κεντρικών αξόνων. Πρόκειται για τον άξονα των περιγραφικών στοιχείων, τον άξονα της τεχνολογίας και τον άξονα της ιστορίας. Κάθε άξονας υπόκειται σε κατηγοριοποιήσεις. Η κατασκευή του συστήματος ταξινόμησης βασίστηκε τόσο στην μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας όσο και στα στοιχεία που παρέχουν οι έρευνες της ανασκόπησης. Με γνώμονα τα αποτελέσματα, η έρευνα καταλήγει στα ακόλουθα βασικά συμπεράσματα: οι έρευνες της ανασκόπησης επικεντρώνουν συχνότερα στην γνώση περιεχομένου και όχι ιστορικές δεξιότητες. Επιπλέον, οι τεχνολογικές εφαρμογές που αξιοποιούνται παρ’ όλο που συχνά επαναπροσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις δραστηριότητες του μαθήματος δεν ανήκουν στις σύγχρονες τεχνολογίες.The main purpose of the present research is to identify the contribution of new technologies to historical learning and the degree of enhancement of the teaching process through their functions and characteristics. For this reason the thesis adopted the method of systematic literature review according to which the studied papers were selected. The research field of the relevant papers was educational technology. Thesis selected only empirical researches. In addition, in order to evaluate the teaching and technological characteristics of the papers that have emerged. a three-axis classification system was used. The first axis is called “descriptive elements”, the second axis “technology” and the third “history”. Each axis is subject to categorization. The construction of the classification system was based both on the study of the relevant literature and on the data provided by the surveys. Based on the results, the research concludes with the following main conclusions: The relevant surveys focus more on knowledge of content than on historical skills. In addition, technological applications that are exploited, although they often redefine the course's activities, do not belong to modern technologies.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιδακτική της ιστορίαςen_US
dc.subjectιστορική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΤΠΕen_US
dc.subjectτεχνολογίες εφαρμογώνen_US
dc.subjectteaching historyen_US
dc.subjecthistory educationen_US
dc.subjectICTen_US
dc.subjecttechnologiesen_US
dc.titleΚριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας για την διδακτική της ιστορίας με την χρήση ΤΠΕen_US
dc.title.alternativeHistory education and ICT: a critical literature reviewen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record