dc.description.abstract | Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (ΝΕ-Τ) αποτελεί ένα νέο δι-επιστημονικό πεδίο, το οποίο έχει γνωρίσει την τελευταία δεκαετία ταχεία ανάπτυξη σε πολλούς τομείς. Κατά συνέπεια είναι φυσικό να αποτελέσει αντικείμενο εκπαιδευτικής έρευνας, με στόχο την καλλιέργεια εγγράμματων πολιτών έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στη δημόσια συζήτηση και τη λήψη αποφάσεων για ηθικά, κοινωνικοπολιτικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνία.
Η συγκεκριμένη εργασία αφορά στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη, την εφαρμογή και στην αξιολόγηση μιας σειράς δραστηριοτήτων για τις εφαρμογές της ΝΕ-Τ στη συντήρηση των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά την οποία υιοθετήθηκε η διδασκαλία κατάλληλα μετασχηματισμένων εννοιών της ΝΕ-Τ. Το εκπαιδευτικό υλικό πλαισιώθηκε από παιγνιώδεις δραστηριότητες, οι οποίες ακολούθησαν τις σύγχρονες αρχές διδακτικού σχεδιασμού της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ). Σχεδιάστηκαν, εφαρμόσθηκαν και αξιολογήθηκαν σε περιβάλλον Μη-Τυπικής Εκπαίδευσης, συγκεκριμένα στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος».
Στην εφαρμογή των δραστηριοτήτων, συμμετείχαν 13 μαθητές ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου της Αθήνας. Τα εργαλεία αξιολόγησης ήταν ημι-δομημένη συνέντευξη και ιχνογραφήματα των παιδιών στο τέλος των δραστηριοτήτων. Επιχειρήθηκε να ελεγχθεί πρωτίστως η κατανόηση απλών επιστημονικών εννοιών και εφαρμογών της Νανοτεχνολογίας καθώς και η πιθανή βελτίωσή της, σε ένα περιβάλλον μη τυπικής εκπαίδευσης.
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής, έδειξαν ότι οι δραστηριότητες είχαν θετικό αποτέλεσμα, καθώς μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι μαθητές ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσουν μετασχηματισμένες έννοιες της Νανοτεχνολογίας στο λεξιλόγιό τους, καθώς και να αντιληφθούν τον σκοπό και τη διαδικασία αποκατάστασης των μαρμάρινων γλυπτών και των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς.Nanoscience-Nanotechnology (N-ST) is a new cross-disciplinary field, which has seen rapid growth in many areas over the last decade, so consequently is the subject of educational research study aiming at educating literate citizens so they can actively participate in the public discussion making about ethical, socio-political and environmental issues that concern society.
This project concerns the design, development, implementation and evaluation of a Sequence of teaching activities for implementation of Nanotechnology as a way of preserving our cultural monuments cultural heritage’s for preschool children. Τhe main goal of the didactic transformation concepts with regard to N-ST was adopted. The educational subject was framed by playful activities that followed all the current principles of Science Education and were designed, implemented and evaluated in a Non-Typical Education environment, specifically in the NCSR “Demokritos”.
In the implementation of the activities, 13 private school pupils from Athens participated. The evaluation tools were a semi-structured interview and children's drawings made at the end of the activities. It was attempted to check the understanding of simple scientific concepts and applications of Nanotechnology and their possible improvement in an environment of non-formal education can contribute to the learning of children.
The results of the application showed that the activities had a positive result as after the completion of the process, students used transformed notions of Nanotechnology in their vocabulary as well as realized the purpose of the process of restoring marble monuments and sculptures of cultural heritage. | en_US |