Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΣπάχου, Ελένη
dc.date.accessioned2019-07-30T14:10:53Z
dc.date.available2019-07-30T14:10:53Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1485
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών: Β' Ηλικιακός Κύκλοςen_US
dc.description.abstractΗ διδασκαλία των Μαθηματικών στο γυμνάσιο επικεντρώνεται κυρίως στην εφαρμογή διαδικασιών, μέσω των οποίων προκύπτουν ακριβή αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση περιθωριοποιεί την εκτίμηση, η οποία αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις δεξιότητες στα Μαθηματικά, καθώς συμβάλλει με πολλαπλούς τρόπους στην εδραίωση και προώθηση της μαθηματικής σκέψης. Η παρούσα εργασία εστιάζει το ενδιαφέρον της στην υπολογιστική εκτίμηση, για την οποία η έρευνα εντοπίζει σειρά χαρακτηριστικών, όπως το ρεπερτόριο των στρατηγικών, η ευελιξία στη χρήση των στρατηγικών ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του προβλήματος, οι παράγοντες που κάνουν μία στρατηγική πιο δημοφιλή από άλλες και οι ιδιότητες των καλών εκτιμητών. Βασικός σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει με τη μέθοδο IHMCES τις μεταβολές που επιφέρει μία διδακτική παρέμβαση στις επιλογές στρατηγικών υπολογιστικής εκτίμησης, τα προφίλ και την ευελιξία μαθητών δευτέρας γυμνασίου σε προβλήματα με ρητούς, με διαφορετικές πράξεις και διαφορετικές εκφορές. Αρχικά οι μαθητές απάντησαν σε εννέα προβλήματα χωρίς να έχει προηγηθεί καμία προετοιμασία όσον αφορά τις στρατηγικές υπολογιστικής εκτίμησης. Μετά μια περίοδο εικοσιπέντε εβδομάδων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές συζήτησαν και προβληματίστηκαν πάνω στις απαντήσεις σε παρόμοια προβλήματα, ακολούθησε μια νέα δοκιμασία με εννέα προβλήματα, ώστε να δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων για την μελέτη της εξέλιξης των μαθητών στο συγκεκριμένο τομέα. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποστηρίζουν την υπόθεση ότι η διδακτική παρέμβαση βελτιώνει συνολικά τις επιδόσεις στην υπολογιστική εκτίμηση. Το γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στην ικανότητα μαθητών να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές εκτίμησης για τον υπολογισμό αποτελεσμάτων σε διάφορα προβλήματα. Οι περισσότεροι μαθητές είχαν μία θετική πορεία ως προς την εξέλιξη των προφίλ τους μεταξύ pre-test και post-test . The teaching of Mathematics in second grade education in mostly focused in applying procedures through which exact results are arrived. This approach marginalizes estimation which is one of the basic skills in Mathematics, as it contributes in multiple ways in the founding and promotion of mathematical thinking. The present study focuses on computational estimation for which research traces a series of characteristics, such as range of strategies, flexibility in strategy use depending on the problem peculiarities, factors that make a strategy more popular than others and the properties of good estimators. The main purpose of the study is to examine through the IHMCES method the changes brought about by a teaching intervention in the choice of strategies for computational estimation, the profiles and the flexibility demonstrated by 8th grade students in solving problems with rational numbers with multiple arithmetic operations and multiple wordings. Initially, students answered in nine problems without having any preparation regarding computational estimation strategies. After a twenty-five week period, during which the students discussed and considered answers in similar problems, a similar test with nine problems followed, in order to create a data base regarding student development in this specific area. The study results supported the hypothesis that the teaching intervention improves overall the performance in computational estimation. The general research conclusion was that a significant improvement was detected in the student’s ability to use estimation strategies for calculating results in various problems. Most students displayed a positive trajectory from pre-test to post-test regarding their profile development.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκτίμησηen_US
dc.subjectστρατηγικές εκτίμησηςen_US
dc.subjectδιδασκαλία της εκτίμησηςen_US
dc.subjectπροφίλ εκτιμητώνen_US
dc.subjectestimationen_US
dc.subjectestimation strategiesen_US
dc.subjectestimation instructionen_US
dc.subjectestimator profileen_US
dc.titleΜελέτη της εξέλιξης των στρατηγικών στην υπολογιστική εκτίμηση σε μαθητές Β' Γυμνασίουen_US
dc.title.alternativeStudy of the evolution of estimation strategies in 8th grade studentsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record