dc.description.abstract | H Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία Ν-ΕΤ αποτελεί ένα σύγχρονο, καινοτόμο και αναδυόμενο χώρο έρευνας. Το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ είναι διεπιστημονικό και στοχεύει στη δημιουργία υλικών με νέες ιδιότητες, όταν αυτά αποκτήσουν διαστάσεις 1-100nm. Όσον αφορά την εκπαίδευση σε περιεχόμενο της Ν-ΕΤ υπάρχει δυσκολία σχετικά με την εισαγωγή της σ’ όλες τις βαθμίδες. Η παρούσα εργασία ασχολείται με την ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικών δραστηριοτήτων στο περιεχόμενο της Ν-ΕΤ σε Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Μετά από έρευνα στην βιβλιογραφία βρέθηκαν προτάσεις για το περιεχόμενο που θα πρέπει να διδάσκεται στην δευτεροβάθμια, οι οποίες ονομάζονται Μεγάλες Ιδέες (ΜΙ). Επιπλέον, στην βιβλιογραφία εντοπίζονται και επιχειρήματα για την εισαγωγή της Ν-ΕΤ στην εκπαίδευση, καθώς και περιορισμένες προτάσεις εκπαιδευτικού υλικού σε περιεχόμενο της Ν-ΕΤ. Ακόμα, καταγράφηκαν οι έρευνες σχετικά με το πηλίκο επιφάνειας προς όγκο (S/V), καθώς και η σύνδεση που έχει με τις ιδιότητες εξαρτώμενες από το μέγεθος. Οι διδακτικές δραστηριότητες αυτής της εργασίας σχεδιάστηκαν με βάση την ΜΙ1 «Μέγεθος και κλίμακα» & ΜΙ5 «Ιδιότητες εξαρτώμενες από το μέγεθος». Οι διδακτικές δραστηριότητες εφαρμόστηκαν σε δυο μαθήματα συνολικής διάρκειας 3 ώρες 30 λεπτά και είχαν εποικοδομητικό και διερευνητικό προσανατολισμό. Στόχος της έρευνας ήταν να καταγραφούν και να αξιολογηθούν: (1) το πώς εξελίχτηκαν οι απαντήσεις των φοιτητών ως προς τη σύνδεση της ταχύτητας διάλυσης με το S/V, (2) Ποιες από τις προτεινόμενες διδακτικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν είχαν θετική και ποιες αρνητική εφαρμοσιμότητα. Συμμετέχοντες αποτελούσαν 20 φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι παρακολουθούσαν ένα μάθημα ελεύθερης επιλογής. Τα ερευνητικά εργαλεία της εργασίας ήταν ένα γραπτό ερωτηματολόγιο (Pre, Post & Post – Post μέτρησης) και βιντεοσκόπηση των μαθημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι καταγράφεται μερική θετική εξέλιξη των απαντήσεων των φοιτητών ως προς την σύνδεση της ταχύτητας διάλυσης με το S/V. Επιπλέον, όλες οι δραστηριότητες του δεύτερου μαθήματος έλαβαν θετικό πρόσημο.Nanoscience-Nanotechnology N-ST is a modern, innovative and emerging research area. The content of N-ST is interdisciplinary and aims at creating materials with new properties when they get down to 1-100nm. One challenge of introducing N-ST in all educational levels is that it is difficult to pick the appropriate content that should be taught. This work is concerned with the development, implementation and evaluation teaching activities in N-ST content at the Department of Primary Education. According to the literature review, suggestions were found on the content to be taught in the secondary education, which are called Big Ideas (BI). In addition, the literature also identifies arguments for the introduction of N-ST in education, as well as limited proposals for educational material in N-ST content. As well, surveys of surface to volume ratio (S/V), as well as the association of S/V with size-dependent properties, were recorded. The proposed teaching activities in this study were designed based on BI1 "Size and scale" and BI5 "Size dependent properties". The teaching activities were conducted in two courses of a total duration of 3 hours and 30 minutes and had a constructivist and inquiry orientation. The goal of this thesis is to record and evaluate: (1) How did students' answers relate to the connection of the dissolution rate to the S/V, (2) Which of the proposed teaching activities that were planned had a positive and which had a negative feasiblity. Participants were 20 student-teachers of the Department of Primary Education, who attended a course of free choice. Research tools were a written pre, post & post - post questionnaire and video recording of the lessons. Results revealed that student-teachers answers showed a partial positive evolution about the connection of the dissolution rate with the S/V. In addition all the activities of the second course received a positive feasibility. | en_US |