Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπέτσας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΠαπαστεφάνου, Ιωάννα Λαζ.
dc.date.accessioned2019-12-13T13:18:31Z
dc.date.available2019-12-13T13:18:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1618
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Θεωρητικές, Ερευνητικές και Διδακτικές προσεγγίσεις στην Ιστορία και στην Τοπική Ιστορίαen_US
dc.description.abstractΗ γεωργική εκπαίδευση στην Ελλάδα συμπορεύεται με την ιστορία και την εξέλιξη του ίδιου του νεοελληνικού κράτους. Η περίοδος του μεσοπολέμου είναι η πρώτη στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους που στη διάρκειά της πραγματοποιείται εκπαιδευτική και αγροτική μεταρρύθμιση. Μετά το τέλος του Α΄ παγκόσμιου πολέμου, όταν και η Ελλάδα διπλασίασε την έκταση και τον πληθυσμό της, η κυβέρνηση των Φιλελευθέρων του Ελ. Βενιζέλου διέκρινε την αναγκαιότητα και τη σημασία της επαγγελματικής γεωργικής εκπαίδευσης –κατώτερης, μέσης και ανώτερης - ως μέρος του ευρύτερου σχεδίου του για την αναμόρφωση και την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής και των γεωργικών υπηρεσιών. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929, παρά τις συγκρούσεις μεταξύ των κρατικών δομών, είχε ως τελικό αποτέλεσμα την καθιέρωση της Τεχνικής -Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Μεταξύ των στόχων της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ήταν και η αναβάθμιση της γεωργικής εκπαίδευσης. Το 1928, ιδρύθηκαν έξι Γεωργικά Φροντιστήρια, ένα εκ των οποίων ήταν και αυτό της Φλώρινας. Η χρονιά αυτή αποτελεί και την απαρχή λειτουργίας της Πρακτικής Γεωργικής Σχολής Φλώρινας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να γίνει μια ιστορική αναδρομή της πορείας της Πρακτικής Γεωργικής Σχολής Φλώρινας τόσο από βιβλιογραφικές πηγές, όσο και από την παρουσίαση και ανάλυση του εμπιστευτικού αρχείου της σχολής και την ανάλυση του μαθητολογίου και βαθμολογίου αυτής. Από την παρουσίαση του εμπιστευτικού αρχείου της Σχολής δίνεται η δυνατότητα προβολής της λειτουργίας της τόσο ως εκπαιδευτικής όσο και ως παραγωγικής δημόσιας υπηρεσίας. Η ανάλυση του μαθητολογίου έδωσε τη δυνατότητα καταγραφής των δημογραφικών δεδομένων των μαθητών της σχολής ενώ από την ανάλυση του βαθμολογίου καταγράφηκε η πρόοδος των μαθητών της σχολής. Από τα δεδομένα της έρευνας προέκυψε ότι η Πρακτική Γεωργική Σχολή Φλώρινας άρχισε την ουσιαστική λειτουργία της κατά το έτος 1935. Κατά το διάστημα 1940-1946 και 1948-1952 δεν εμφανίζονται δεδομένα για τη λειτουργία της σχολής, ως εκπαιδευτικής μονάδας, εξαιτίας των γεγονότων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αλλά και αυτών μετά την αποχώρηση των Γερμανών από την Ελλάδα. Στο διάστημα αυτό οι εγκαταστάσεις της σχολής χρησιμοποιήθηκαν ως χώρος φιλοξενίας αρχικά του ελληνικού στρατού και στη συνέχεια των γερμανών στρατιωτών με αποτέλεσμα την πρόκληση σημαντικών καταστροφών στην κινητή και ακίνητη περιουσία της. Κατά το διάστημα 1935-1979 στην Πρακτική Γεωργική Σχολή Φλώρινας εγγράφηκαν για φοίτηση 1295 μαθητές, ενώ αποφοίτησε το 70,4 % αυτών. Με κριτήριο την απόσταση από τον τόπο προέλευσης, οι περισσότεροι μαθητές προέρχονταν από περιοχές της βορείου Ελλάδας. Σε ό,τι αφορά την απόδοση των μαθητών της σχολής, κατά μέσο όρο οι περισσότερο μαθητές αποφοίτησαν με βαθμολογία “ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ” ενώ είναι αξιοσημείωτο το γεγονός μη αποφοιτησάντων με “ΑΡΙΣΤΑ” κατά την περίοδο 1971-1978. Η Γεωργική Σχολή Φλώρινας άρχισε να υπολειτουργεί στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Ως εκπαιδευτική μονάδα μετατράπηκε αρχικά σε ΚΑΤΕΕ, κατόπιν σε ΤΕΙ και σήμερα σε Γεωπονική Σχολή, συνεχίζοντας έτσι τη μακρόχρονη πορεία της στην παροχή γνώσεων για την εφαρμογή βελτιωμένων γεωργικών μεθόδων και της αγροτικής παραγωγικότητας. Agricultural education in Greece has a history that actually fits with the history and evolution of the Modern Greek state itself. The period between the two world wars is the first in the history of Modern Greek state that during which educational and agricultural reforms take place. After the First World War when Greece doubled in size and population, the government of El. Venizelos, recognized the necessity and importance of vocational agricultural education-low, intermediate and advanced - as part of a larger project for reforming and strengthening agricultural production and agricultural services. The educational reform of 1929, despite the conflicts between state structures, finally led to the establishment of Technical-Vocational Education in Greece. Among the objectives of the educational reform was the improvement of agricultural education. In 1928, six Agricultural Schools were established, one of which was the Florina’s School. This year was the startup of Florina’s Practical Agricultural School. The aim of this study is to provide a historical overview of the operation of Florina’s Practical Agricultural School, both from bibliographic resources, as well as from the presentation and analysis of the school’s confidential archives and the analysis of its school register book and gradebook. The presentation of the School’s confidential archive gives the opportunity to see its function as an educational as well as a productive public service. The register book’s analysis enabled the recording of the demographic data of the students, while the analysis of the gradebook recorded their proficiency. Data showed that Florina’s Practical School of Agriculture started its operation in 1935. During the years 1940-1946 and 1948-1952 there is no data about its operation as an educational unit due to conditions of World War II and even more but also after the departure of Germans from Greece. During that period, school facilities were used as a place of shelter, first by the Greek army and subsequently by the German soldiers, causing considerable damage to its mobile and steady estate. During the period 1935-1979, in Florina’s Practical Agricultural School 1295 students were registered while 70.4% of them graduated. Based on the distance from their residence, most of them came from regions of northern Greece. From student performance perspective, on average, most students graduated with a "VERY GOOD" degree, but it is noticeable that, during the period 1971-1978, no one graduated with "EXCELLENT" degree. Florina’s School of Agriculture became less active in the mid-1970s. As an educational unit it was initially converted to Center for Higher Technical - Vocational Education (known as KATEE), then to Technological Educational Institute (TEI) and today as a Faculty of Agriculture, continuing its long course in providing knowledge for improved agricultural production and application.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectγεωργική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectγεωργική σχολήen_US
dc.subjectΦλώριναen_US
dc.subjectΕλλάδαen_US
dc.subjectagricultural educationen_US
dc.subjectagricultural schoolen_US
dc.subjectFlorinaen_US
dc.subjectGreeceen_US
dc.titleΗ Πρακτική Γεωργική Σχολή Φλώριναςen_US
dc.title.alternativeThe Practical Agricultural School of Florinaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record