dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εκπαίδευση μιας ευπαθούς κοινωνικής ομάδας, αυτής των ατόμων με προβλήματα όρασης. Συγκεκριμένα, στο θεωρητικό μέρος επισημαίνεται ο τρόπος διδακτικής της γλώσσας κατά τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου σε μαθητές με μερική ή ολική απώλεια της όρασης, ενώ παράλληλα επιδιώκεται μια κατανομή των προβλημάτων όρασης, σημειώνονται τα αίτια γένεσης τους, ο βαθμός επίδρασης τους στην εκπαιδευτική ζωή των ατόμων μα και μια προσπάθεια αντιμετώπισης τους. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στην φιλοσοφία της συνεκπαίδευσης και στην προσπάθεια δημιουργίας ενός ενιαίου σχολείου που θα δέχεται στους κόλπους του μαθητές με και χωρίς ειδικές ανάγκες. Σημειώνονται οι προϋποθέσεις για μια ρεαλιστική εφαρμογή της στην σύγχρονη κοινωνία, αλλά και τα φαινόμενα που δυσχεραίνουν την πραγμάτωση της παρακωλύοντας τη διαδικασία. Στη συνέχεια, επιχειρείται μια αναλυτική περιγραφή της μεθόδου γραφής Braille, στον τρόπο εκμάθησης της κυρίως από άτομα με ολική απώλεια όρασης, καθώς και στη χρήση της μέσα στις πρώτες κυρίως εκπαιδευτικές βαθμίδες. Τέλος, διερευνώνται οι γενεσιουργοί παράγοντες κοινωνικής απόκλισης ατόμων με προβλήματα όρασης ενώ διατυπώνονται και οι σοβαρές επιπτώσεις που αυτή προκαλεί στην κοινωνική ζωή αυτών των ατόμων. Στο ερευνητικό μέρος της παρούσας εργασίας αναφέρεται η μέθοδος διεξαγωγής της έρευνας, ουσιώδεις πληροφορίες για τους συμμετέχοντες και βοηθητικά στοιχεία που οδηγούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την εκπαίδευση ατόμων με ολική ή μερική απώλεια όρασης.The purpose of this thesis is the education of a vulnerable social group, that of people with visual impairments. Specifically, the theoretical part outlines how the language of instruction in the first grades of elementary school was taught to students with partial or total loss of vision, while at the same time seeking a distribution of visual problems, indicating their cause In addition, reference is made to the philosophy of inclusive education and the effort to create a single school that will accommodate students with and without special needs, their degree of affect on their lives but also an attempt to deal with them. The conditions for its realistic application in modern society are noted, as well as the phenomena that impede its realization by impeding the process. Next, a detailed description of the Braille method is attempted, how it is taught primarily by people with total visual impairment, and its use in the first mainly educational stages. Finally, the causative factors of the social divergence of people with visual impairments are investigated, as well as the serious effects it has on their social lives. The research part of this paper describes the method of conducting the research, essential information for participants, and auxiliaries that lead to conclusions regarding the education of people with total or partial vision loss. | en_US |