Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Βασιλική
dc.contributor.authorΝικηφορίδου, Ευμορφία
dc.date.accessioned2020-01-20T14:05:52Z
dc.date.available2020-01-20T14:05:52Z
dc.date.issued2019-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1647
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Παιδαγωγική και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των διδακτικών και των παιδαγωγικών πρακτικών που χρησιμοποίησαν οι φοιτητές, καθώς και της άποψης των ίδιων, για τις πρακτικές που χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Φλώρινας. Η έρευνα διεξήχθη στο εαρινό εξάμηνο του 2019, με συμμετέχοντες εννέα (9) φοιτητές/φοιτήτριες. Το ερευνητικό εργαλείο ήταν ένα δομημένο πρωτόκολλο παρατήρησης που αξιοποιήθηκε και ως πρωτόκολλο αυτοπαρατήρησης των διδασκαλιών των φοιτητών/φοιτητριών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσον αφορά τη Γνώση του Περιεχομένου, περίπου οι μισοί φοιτητές κατείχαν όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ενώ οι αδυναμίες που παρουσιάστηκαν από τους υπόλοιπους, αφορούσαν τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, την Ιστορία και τα Θρησκευτικά. Οι περισσότεροι φοιτητές είχαν την ίδια άποψη με την ερευνήτρια για το βαθμό στον οποίο κατείχαν τα γνωστικά αντικείμενα που δίδαξαν. Αναφορικά με την Παιδαγωγική Γνώση του Περιεχομένου, και τις διδακτικές πρακτικές των φοιτητών, η πλειοψηφία, χρησιμοποίησε ως επί το πλείστον δασκαλοκεντρικές μορφές διδασκαλίας και όλοι έθεσαν σε μεγαλύτερο βαθμό ερωτήσεις κλειστού τύπου, ενώ οι ίδιοι είχαν αντίθετη άποψη για τα παραπάνω. Σχετικά με τις παιδαγωγικές πρακτικές των φοιτητών, αυτοί αντιμετώπιζαν τα πειθαρχικά προβλήματα κυρίως μέσω παρατηρήσεων προς τους μαθητές, αρκετά, μέσω μη λεκτικών μορφών επικοινωνίας, και λίγες φορές, πλησιάζοντας τους μαθητές, ενώ κάποιοι σημείωσαν ότι χρησιμοποίησαν περισσότερο τη μη λεκτική επικοινωνία και κάποιοι πολύ και τη φυσική προσέγγιση των μαθητών. Ακόμα, σχεδόν όλοι υποστήριξαν τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους μαθητές με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, όπως σημείωσαν και οι ίδιοι. Όσον αφορά τη Γνώση του Αναλυτικού Προγράμματος, οι περισσότεροι, αντίθετα με αυτό που οι ίδιοι πιστεύουν, δε διαφοροποίησαν καμία φορά τη διδασκαλία με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Διαθεματικές διασυνδέσεις με άλλα γνωστικά αντικείμενα εφαρμόστηκαν από όλους τους φοιτητές, αλλά σε μικρότερο βαθμό από ό,τι οι περισσότεροι δήλωσαν ότι το έκαναν. Τέλος, όλοι χρησιμοποίησαν αρκετά το σχολικό εγχειρίδιο αλλά αξιοποίησαν επίσης και πρόσθετο υλικό, όπως δήλωσαν και οι ίδιοι.The aim of this study was the investigation of the teaching and pedagogical practices used by prospective teachers, as well as their view about the practices they used, during their teaching practice in the Department of Elementary Education in Florina. The research was conducted in the spring semester of 2019, with nine (9) students participating. The research tool was a structured observation protocol that was also used as a self-observation protocol for students’ teaching. The results showed that regarding Content Knowledge, about half of the students were familiar with the content of all the subjects, while the weaknesses presented by the others, were in the Greek Language, Mathematics, History and Religious Education. Most students shared the same opinion with the researcher about the degree to which they were familiar with the content of all the subjects they taught. Regarding the Pedagogical Content Knowledge, and the teaching practices of the students, all students posed more close-ended questions and the majority used mostly teacher-centered forms of teaching, despite having reflected the opposite about themselves. Concerning students' pedagogical practices, they dealt with disciplinary problems mainly through reprimanding pupils, quite a few times through non-verbal forms of communication, and a few times through approaching pupils, while some of them noted that they used mostly non-verbal communication and some of them through approaching pupils. What is more, almost all the students supported pupils with special educational needs and pupils with different cultural backgrounds, as they themselves noted. As for the Curriculum Knowledge, most students, contrary to what they believe, have never differentiated teaching based on pupils’ interests. Interdisciplinary links with other subjects were implemented by all students, but to a lesser extent than most of them stated. Finally, everyone used the textbook quite a bit, but they also made use of additional material, as they themselves stated.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιδακτικές πρακτικέςen_US
dc.subjectπαιδαγωγικές πρακτικέςen_US
dc.subjectυποψήφιοι εκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectπαρατήρησηen_US
dc.subjectαυτοπαρατήρησηen_US
dc.subjectteaching practicesen_US
dc.subjectpedagogical practicesen_US
dc.subjectprospective teachersen_US
dc.subjectobservationen_US
dc.subjectself-observationen_US
dc.titleΑναλύοντας τις παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές των υποψήφιων εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώριναςen_US
dc.title.alternativeAnalyzing the pedagogical and teaching practices of prospective teacher: the case of the Department of Primary Education in Florinaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record