dc.contributor.advisor | Τζεκάκη, Μαριάννα | |
dc.contributor.author | Τσιγγερλιώτη, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2020-02-17T17:48:15Z | |
dc.date.available | 2020-02-17T17:48:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1659 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών | en_US |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε ένας ποιοτικός ερευνητικός σχεδιασμός για να διερευνηθεί η ικανότητα αναγνώρισης ποσοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ώστε να αναπτυχθεί μια λεπτομερής κατανόηση για την διδασκαλία της πρώτης αρίθμησης. Αρχικά παρουσιάζεται το διδακτικό περιεχόμενο της πρώτης αρίθμησης και περιγράφεται η ικανότητα των παιδιών για άμεση αναγνώριση ποσοτήτων. Επίσης καταγράφονται τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στην μάθηση του αριθμού και γίνεται μια εκτενή παρουσίαση αναφορικά με την ανάπτυξη του αριθμητικού νοήματος, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία. Στο διδακτικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν συνολικά 43 μαθητές νηπιαγωγείου και πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις πριν και μετα την παρέμβαση, με βάση συγκεκριμένα έργα τα οποία σχετίζονται με έννοιες της πρώτης αρίθμησης. Από την ανάλυση των απαντήσεων των παιδιών προκύπτουν δυο βασικά αποτελέσματα: οι μαθητές καταφέρνουν να αναπτύξουν την ανθρώπινη ικανότητα για άμεση αναγνώριση σε εννοιολογική αναγνώριση και η ανάπτυξη αυτή ενισχύει την αριθμητική μάθηση. In the present study a qualitative research design was used to investigate the ability of subitizing in preschool children, in order to develop a detailed understanding of teaching early numeracy. Initially, we present the didactic content of the above and then we describe the ability of subitizing. Furthermore, we register the elements which are included in number learning, adding in as well an extensive description of the development of numerical progression according to the existent bibliography. Forty-four children participated in our teaching experiment. We carried out interviews before and after the task based interviews. From the analysis of children’s’ answers we concluded to the following major results: firstly children are able to develop the human capacity of perceptual subitizing into conceptual subitizing and secondly the above development reinforces the number learning. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | πρώτη αρίθμηση | en_US |
dc.subject | άμεση αναγνώριση ποσοτήτων | en_US |
dc.subject | αριθμητική ανάπτυξη | en_US |
dc.subject | προσχολική εκπαίδευση | en_US |
dc.subject | early numeracy | en_US |
dc.subject | subitizing | en_US |
dc.subject | numerical development | en_US |
dc.subject | preschool education | en_US |
dc.title | Η εννοιολογική αναγνώριση ποσοτήτων στη διδασκαλία της πρώτης αρίθμησης στην προσχολική ηλικία | en_US |
dc.title.alternative | Conceptual subitizing and number sense development in early childhood | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |