Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζεκάκη, Μαριάννα
dc.contributor.authorΤσιγγερλιώτη, Άννα
dc.date.accessioned2020-02-17T17:48:15Z
dc.date.available2020-02-17T17:48:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1659
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε ένας ποιοτικός ερευνητικός σχεδιασμός για να διερευνηθεί η ικανότητα αναγνώρισης ποσοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ώστε να αναπτυχθεί μια λεπτομερής κατανόηση για την διδασκαλία της πρώτης αρίθμησης. Αρχικά παρουσιάζεται το διδακτικό περιεχόμενο της πρώτης αρίθμησης και περιγράφεται η ικανότητα των παιδιών για άμεση αναγνώριση ποσοτήτων. Επίσης καταγράφονται τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στην μάθηση του αριθμού και γίνεται μια εκτενή παρουσίαση αναφορικά με την ανάπτυξη του αριθμητικού νοήματος, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία. Στο διδακτικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν συνολικά 43 μαθητές νηπιαγωγείου και πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις πριν και μετα την παρέμβαση, με βάση συγκεκριμένα έργα τα οποία σχετίζονται με έννοιες της πρώτης αρίθμησης. Από την ανάλυση των απαντήσεων των παιδιών προκύπτουν δυο βασικά αποτελέσματα: οι μαθητές καταφέρνουν να αναπτύξουν την ανθρώπινη ικανότητα για άμεση αναγνώριση σε εννοιολογική αναγνώριση και η ανάπτυξη αυτή ενισχύει την αριθμητική μάθηση. In the present study a qualitative research design was used to investigate the ability of subitizing in preschool children, in order to develop a detailed understanding of teaching early numeracy. Initially, we present the didactic content of the above and then we describe the ability of subitizing. Furthermore, we register the elements which are included in number learning, adding in as well an extensive description of the development of numerical progression according to the existent bibliography. Forty-four children participated in our teaching experiment. We carried out interviews before and after the task based interviews. From the analysis of children’s’ answers we concluded to the following major results: firstly children are able to develop the human capacity of perceptual subitizing into conceptual subitizing and secondly the above development reinforces the number learning.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπρώτη αρίθμησηen_US
dc.subjectάμεση αναγνώριση ποσοτήτωνen_US
dc.subjectαριθμητική ανάπτυξηen_US
dc.subjectπροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectearly numeracyen_US
dc.subjectsubitizingen_US
dc.subjectnumerical developmenten_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.titleΗ εννοιολογική αναγνώριση ποσοτήτων στη διδασκαλία της πρώτης αρίθμησης στην προσχολική ηλικίαen_US
dc.title.alternativeConceptual subitizing and number sense development in early childhooden_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record