Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτρια Καθηγήτρια: Έλενα Γρίβα
dc.contributor.authorΤσαούση, Χριστίνα
dc.contributor.otherΕπιβλέπουσες Καθηγήτριες: Σοφία Ηλιάδου-Τάχου, Αναστασία Στάμου
dc.date.accessioned2016-06-10T06:47:14Z
dc.date.available2016-06-10T06:47:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.other221 ΤΣΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/165
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την αποτελεσματικότητα της χρήσης ιστοριών μέσω μιας διαθεματικής προσέγγισης και να διευκρινίσει ή/και να επιβεβαιώσει τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής αυτής, σχετικά με την εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε μαθητές/τριες από εννέα έως δώδεκα ετών. Ειδικότερα, η εργασία στοχεύει, μέσα από την αφήγηση ιστοριών, ποικίλης θεματολογίας, να καλλιεργήσει συνδυαστικά βασικές γλωσσικές δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου των μαθητών/τριών στην ελληνική ως ξένη γλώσσα, παράλληλα, να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή ικανότητά τους και μέσα από τη χρήση ιστοριών να πυροδοτηθεί ο διαπολιτισμικός διάλογος, με απώτερο στόχο, την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής επίγνωσης. Επιμέρους επιδίωξη του διαθεματικού πρότζεκτ αποτελεί η δημιουργία ευκαιριών για μάθηση μέσα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον, όπου οι μαθητές/τριες λαμβάνουν πλήθος ερεθισμάτων και συμμετέχουν ενεργά σε βιωματικού και πολυαισθητηριακού χαρακτήρα δραστηριότητες, για να πετύχουν γλωσσικο-επικοινωνιακούς, κοινωνικο-συναισθηματικούς και γνωστικούς στόχους. Οι προαναφερθέντες στόχοι επιχειρήθηκε να επιτευχθούν μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση και την πειραματική διαδικασία, που διενεργήθηκε κατά το σχολικό έτος 2010-2011. Πραγματοποιήθηκαν δέκα πειραματικές παρεμβάσεις, στις οποίες συμμετείχαν 20 μαθητές/τριες και συλλέχθηκαν δεδομένα από: (i) ερωτηματολόγια διερεύνησης αναγκών και (ii) διαβαθμισμένα τεστ που συμπλήρωσαν οι μαθητές/τριες κι αναλύθηκαν ποσοτικά, ταυτόχρονα συλλέχθηκαν δεδομένα από: (iii) τις ατομικές συνεντεύξεις των μαθητών/τριών, (iv) τις συνεντεύξεις της κύριας διδάσκουσας και της συντονίστριας, καθώς και (v) τις ημερολογιακές καταγραφές της ερευνήτριας, τα οποία αναλύθηκαν ποιοτικά. Οι ποιοτικές και ποσοτικές αναλύσεις των δεδομένων ανέδειξαν τα πλεονέκτηματα της χρήσης ιστοριών μέσω μιας διαθεματικής προσέγγισης. Οι ιστορίες κι οι βιωματικού και πολυαισθητηριακού χαρακτήρα δραστηριότητες βοήθησαν τους/τις μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία, να ενισχύσουν τις 4 γλωσσικές δεξιοτήτες και την επικοινωνιακή τους ικανότητα, καθώς και να αναπτύξουν, ως ένα βαθμό, διαπολιτισμική επίγνωση. The present study attempts to explore the effectiveness of story-based learning through an interdisciplinary approach and to clarify and/or to confirm the advantages of the application of the above approaches onto the instruction of greek as a foreign language to students of nine to twelve years old. Specifically, this paper aims, through a variety of stories, to improve pupils’ four language skills (listening, reading, writing & speaking) in greek as a foreign language, while fostering communication skills and through storytelling to trigger intercultural dialogue with the ultimate objective the cultivation of intercultural awareness. The interdisciplinary project, also, aims to create learning opportunities in a pleasant environment, where students receive numerous stimuli and actively participate in experiential and multisensory activities so as to achieve linguistic, communicative, socio-emotional and cognitive goals. The above-mentioned objectives shall be achieved through the literature review and the experimental procedure, conducted during the 2010-2011 school year. A total of ten experimental instructions were implemented, involving twenty students and data were collected by employing the above instruments: (i) questonnaires for investigating students’needs and (ii) graded tests completed by students, both of which were quantitatively analysed. Simultaneously, data were collected from: (iii) the individual students’ interviews, (iv) the main teacher’s and the coordinator’s interviews and (v) the researcher’s observations and reflections upon the instructions, which were qualitatively analysed. Quantitative and qualitative analyses revealed the advantages of storytelling through an interdisciplinaty approach. Stories, as well as experiential and multisensory activities assisted the students to have great participation in the learning process, to enhance the four language skills and their ability to communicate in the target language and to develop, to some extent, intercultural awareness.el_GR
dc.format.extent289 σ.
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
dc.subjectΕλληνική ως ξένη γλώσσαel_GR
dc.subjectΧρήση ιστοριώνel_GR
dc.subjectΔιαθεματική προσέγγισηel_GR
dc.subjectΔιαπολιτισμική επίγνωσηel_GR
dc.subjectGreek as a foreign languageel_GR
dc.subjectStorytellingel_GR
dc.subjectInterdisciplinary approachel_GR
dc.subjectIntercultural awarenessel_GR
dc.titleΠειραματική παρέμβαση διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως ξένης σε σλαβόφωνο περιβάλλονel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record