dc.description.abstract | Είναι γνωστό ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν
και να συμμετάσχουν στο μάθημα των μαθηματικών της τυπικής τάξης. Ωστόσο, είναι μόνο
η φύση των δυσκολιών τους που τους εμποδίζει να συμμετάσχουν; Στην παρούσα έρευνα
μελετάμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορική, τη γνωστική και τη
συναισθηματική συμμετοχή τριών μαθητών με δυσκολίες μάθησης, ενός δημοτικού
σχολείου της επαρχίας στη βόρεια Ελλάδα. Αφού διαπιστώσουμε το βαθμό και το είδος της
συμμετοχή των μαθητών μέσα από την παρατήρηση της τάξης των μαθηματικών,
επιχειρούμε μέσα από συνεντεύξεις μαζί τους και συζητήσεις με το εκπαιδευτικό προσωπικό
του σχολείου, να εντοπίσουμε παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή τους στα πλαίσια
του σχολικού περιβάλλοντος, της οικογένειας, καθώς και του ευρύτερου κοινωνικού τους
περιβάλλοντος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σημαντικό ρόλο παίζουν το περιβάλλον του
σχολείου και της οικογένειας, αλλά κυρίως η επικοινωνία και η συνεργασία αυτών των δύο
πλαισίων.It is common ground that students with learning difficulties can’t always watch and participate
in the mathematics classroom. However, is it only the nature of their learning difficulties that
prevents them from engagement? In this research we study the factors that are linked to the
behavioral, the cognitive, and the emotional engagement of three students with learning
difficulties, in a primary school in the province of North Greece. After finding out the extend
and type of students’ engagement in the mathematics classroom through observation, we
interview the students and their teachers, as well as other school teaching staff, so to attempt
to identify the factors that affect their engagement within the contexts of school environment,
family, and their wider social environment. The results showed the important role of the
school environment and the family, but mostly, the communication and cooperation of those
two contexts. | en_US |