Show simple item record

dc.contributor.advisorΣακονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΚαλαντζή, Δανάη
dc.date.accessioned2020-02-18T14:29:59Z
dc.date.available2020-02-18T14:29:59Z
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1665
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΤα μαθηματικά αποτελούν βασική συνιστώσα της ζωής κάθε πολίτη σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο. Σχετικά με τον ενήλικο πληθυσμό, τα ευρήματα της βιβλιογραφίας δείχνουν πως το επίπεδο των μαθηματικών τους γνώσεων είναι αρκετά χαμηλό και αυτό επηρεάζει τόσο την ατομική όσο και την κοινωνική εξέλιξη. Κατά συνέπεια, η μαθηματική εκπαίδευση εντός των δομών της εκπαίδευσης ενηλίκων και συνεπώς της διά βίου μάθησης καθίσταται πολύ σημαντική. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η καταγραφή αντιλήψεων για τα μαθηματικά ως επιστημονικό πεδίο, ως σχολικό μάθημα και ως προαπαιτούμενο στη ζωή ενός ενήλικα πριν και κατά τη φοίτηση τους στο ΣΔΕ. Πρόκειται για εμπειρική έρευνα στην οποία συμμετείχαν πέντε εκπαιδευόμενοι ενός Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας σε αστική περιοχή της Βόρειας Ελλάδας. Τα δεδομένα της αποτέλεσαν οι απαντήσεις των εκπαιδευόμενων του δείγματος στις ερωτήσεις μια ημι-δομημένης συνέντευξης που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της συγκεκριμένης έρευνας. Η ανάλυση των δεδομένων διεκπεραιώθηκε μέσω ενός συνδυασμού τεχνικών της Θεμελιωμένης Θεωρίας και της Ανάλυσης Περιεχομένου. Για την παρουσίαση των ευρημάτων χρησιμοποιήθηκαν συστημικά δίκτυα για κάθε εκπαιδευόμενο αλλά και για το σύνολο των απαντήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας ανέδειξαν τον οικονομικό τομέα στην καθημερινότητα των εκπαιδευόμενων ως το βασικότερο για τη χρήση μαθηματικών. Όσον αφορά την επαγγελματική τους απασχόληση καθοριστικό ρόλο στις αντιλήψεις τους για τα μαθηματικά διαδραμάτισε το επαγγελματικό αντικείμενο και η συνάφεια του με αυτά. Επίσης, η ανεργία ως κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο στην ελληνική κοινωνία αλλά και ως προσωπική εμπειρία φάνηκε να αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την αξία που απέδιδαν στη μαθηματική γνώση στην αγορά εργασίας. Η εκτίμηση των μαθηματικών ως επιστημονικού πεδίου ήταν καθολική και μετά τη φοίτηση στο ΣΔΕ αυξήθηκε. Μετά την εγγραφή τους στο ΣΔΕ, η μεγαλύτερη αλλαγή στις αντιλήψεις τους αφορoύσε τα μαθηματικά ως σχολικό μάθημα και είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση θετικής στάσης στο μάθημα του Αριθμητικού Γραμματισμού εντός του ΣΔΕ και αποτελεσματικότερη χρήση των νεοαποκτηθέντων μαθηματικών γνώσεων στην καθημερινή ζωή. Mathematics is an essential component of every citizen's life on a personal, professional and social level. Concerning adults, the findings of the literature show that their level of mathematical knowledge is quite low and this affects both individual and social development. Consequently, mathematics education within adult education structures and therefore lifelong learning are very important. The present examines the conceptions of mathematics as a discipline, as a school subject and as a prerequisite for an adult's life before and during their studies at Second Chance Schools (SCS). This is an empirical study involving five SCS trainees in an urban area of Northern Greece. The data gathered were the subjects’ responses to the questions of a semi-structured interview designed for the purposes of the study. Data analysis was carried out through a combination of Grounded Theory and Content Analysis techniques. Systemic networks were used for presenting the findings for each trainee and in general. The main findings reveal that the financial aspect of the learners’ daily lives is identified as the most arena for their use of mathematics. In terms of their occupation, their role in and relation to mathematics appear to play a decisive role in their conceptions of mathematics. Unemployment, as a sociopolitical phenomenon in Greek society as well as personal experiences seem to constitute determining factors for valuing the role of mathematics in the labor market. Understanding mathematics as a discipline was universal and this recognition was increased after studying at a SCS. Since their enrollment in a SCS, the greater change in the subjects’ conceptions concerned mathematics as a school subject resulting to a positive attitude towards the arithmetic literacy course provided by SCS and to a more effective use of newly acquired mathematical knowledge in daily life.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχολείο δεύτερης ευκαιρίαςen_US
dc.subjectαριθμητικός γραμματισμόςen_US
dc.subjectadult educationen_US
dc.subjectsecond chance schoolen_US
dc.subjectarithmetic literacyen_US
dc.subjectεκπαίδευση ενηλίκωνen_US
dc.titleΟ αριθμητικός γραμματισμός στην εκπαίδευση ενηλίκων. Μια μελέτη πέντε εκπαιδευόμενων σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίαςen_US
dc.title.alternativeArithmetic literacy in adult education. A study of five adult students at second chance schoolen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record