Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΣγούρου, Σταματία
dc.date.accessioned2020-02-18T15:07:59Z
dc.date.available2020-02-18T15:07:59Z
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1667
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιδιώκουμε να σκιαγραφήσουμε το ιστορικό της επινόησης της δεκαδικής αναπαράστασης των πραγματικών αριθμών. Έχοντας ως βασικό αντικείμενο και εργαλείο της έρευνας την ιστορία, αναζητήσαμε πηγές που αναδεικνύουν τη χρησιμότητα της έννοιας. Διερευνήσαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η διδασκαλία και η μάθηση της δεκαδικής αναπαράστασης των πραγματικών αριθμών μέσω μιας διδακτικής ανάλυσης, καθώς και τους πιθανούς λόγους δημιουργίας ή ενίσχυσής αυτών των προβλημάτων. Εν δυνάμει παράγοντες θεωρούνται τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια. Για αυτό λοιπόν μελετήσαμε τα προγράμματα σπουδών καθένα ξεχωριστά αλλά και στη σύγκριση τους. Εν συνεχεία, αναλύσαμε το ρόλο και την αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των μαθηματικών. Η ιστορική και διδακτική ανάλυση της δεκαδικής αναπαράστασης σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της ιστορίας βοήθησαν στον μετασχηματισμό του ιστορικού υλικού σε διδακτικές δραστηριότητες που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στις σύγχρονες σχολικές τάξεις.In the present project we are trying to outline the chronicles of invention of decimal representation of real numbers. Having as basic object and tool for the research history, we sought sources that show the usefulness of acceptation. We analyzed the problem faced by teaching and learning decimal representation of real numbers through a teaching analysis as well as the possible reasons to create to intensify these problems. Potential factors are considered school curriculums and school textbooks. For that reason we studied curriculums separately as well as compared with each other. Moreover we analyze the part and exploitation of history in teaching maths. Historic and teaching analysis of decimal representation in combination to exploitation of history have helped in transforming historical material into teaching activities that could be applied in modern school classes.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδεκαδική αναπαράστασηen_US
dc.subjectρητοί αριθμοίen_US
dc.subjectάρρητοι αριθμοίen_US
dc.subjectπραγματικοί αριθμοίen_US
dc.subjectκλάσμαen_US
dc.subjectdecimal represantationen_US
dc.subjectreal numbersen_US
dc.subjectrational numbersen_US
dc.subjectirrational numbersen_US
dc.titleΗ ιστορική εξέλιξη της δεκαδικής αναπαράστασης των πραγματικών αριθμών και η αξιοποίησή της στη διδασκαλία των Μαθηματικώνen_US
dc.title.alternativeThe historical development of the decimal represantation of real numbers and its didactical exploitation in mathematics educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record