Show simple item record

dc.contributor.advisorΣακελλαρίου, Αγγελική
dc.contributor.authorΑντωνιάδου, Σοφία
dc.date.accessioned2020-02-19T15:59:33Z
dc.date.available2020-02-19T15:59:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1674
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ανθρωπιστικές Σπουδές με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδακτικής παρέμβασης στο 3ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου, με 19 μαθητές για το κειμενικό είδος του δημοσιογραφικού άρθρου και του κριτικού γραμματισμού και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που καταγράφηκαν και διήρκησε έναν μήνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μέσα από τη διδακτική παρέμβαση, πρώτον οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες για την παραγωγή λόγου και δεύτερον, ότι τα κείμενά τους έχουν καλύτερη οργάνωση και δομή. Τα τελικά κείμενα των παιδιών ήταν μεγαλύτερα σε έκταση και είχαν πιο ολοκληρωμένο περιεχόμενο. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια θεωρητική τεκμηρίωση με αναφορά στις έννοιες του είδους λόγου και στη διάκριση των κειμενικών ειδών. Έμφαση δόθηκε στα χαρακτηριστικά του Δημοσιογραφικού Λόγου και ειδικότερα στο δημοσιογραφικό άρθρο, την ειδησεογραφία και τα χαρακτηριστικά της. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται η παρουσίαση της διδακτικής παρέμβασης όπως σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε καθώς και η περιγραφή των αποτελεσμάτων της. Τα αποτελέσματα αποτελούν μια συγκριτική ανάλυση της πορείας που είχαν οι μαθητές πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση, με βάση την αξιολόγηση των κειμένων που έγραψαν.This paper aims to design and implement a teaching intervention on the textual type of journalistic article and critical literacy and to evaluate the results recorded and lasting for one month. The results of the research showed that through the teaching intervention, first the students acquire planning skills and second, that their texts are better organized and structured. Children's texts were larger in scope and more comprehensive. The work is divided into two parts. The first part provides a theoretical documentation with reference to the concepts of the kind of discourse and the distinction between the textual types. Emphasis was placed on the characteristics of the Journalistic Speech and more specifically on the journalistic article, its journalism and its characteristics. The second part of the thesis presents the teaching intervention as designed and implemented as well as the description of its results. The results are a comparative analysis of the course students did before and after the intervention, based on the evaluation of the texts they wrote.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectγραπτός λόγοςen_US
dc.subjectδημοσιογραφικό άρθροen_US
dc.subjectείδησηen_US
dc.subjectκριτικός γραμματισμόςen_US
dc.subjectκριτική σκέψηen_US
dc.subjectwritten speechen_US
dc.subjectjournalistic articleen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectcritical grammaren_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.titleΗ αξιοποίηση του Δημοσιογραφικού άρθρου για την ανάπτυξη του Κριτικού Γραμματισμού και την βελτίωση του γραπτού λόγου των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξηςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record