Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2020-02-21T12:05:02Z
dc.date.available2020-02-21T12:05:02Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1676
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΜέσα σε ένα περιβάλλον αυξημένης πολυπλοκότητας και αβεβαιότητας όπως το σημερινό, αναδεικνύεται η σπουδαιότητα της εκπαίδευσης η οποία και καθιερώνεται ως προτεραιότητα. Η εφαρμογή της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη εξαρτάται από ικανούς, επαρκείς και αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς που έχουν κίνητρο να δράσουν ως παράγοντες αλλαγής. Η ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών λοιπόν, είναι ένας στόχος για την εξασφάλιση μιας συμμετοχικής, χωρίς αποκλεισμούς, ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους. Μιας εκπαίδευσης η οποία δύναται να προωθήσει και την οικολογική συμπεριφορά. Το ερώτημα που τίθεται σε αυτό το σημείο είναι εάν οι εκπαιδευτικοί έχουν τις απαραίτητες ικανότητες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο έργο τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ικανότητες τους να διδάξουν εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη, ενώ παράλληλα εξετάζεται και η σύνδεσή των εκπαιδευτικών με τη φύση. Ο βαθμός σύνδεσης με τη φύση αποτελεί βασικό συστατικό ενθάρρυνσης της οικολογικής συμπεριφοράς. Η έρευνα για την αυτό-αποτελεσματικότητα εν ενεργεία εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να διδάξουν εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και για την σύνδεσή τους με τη φύση πραγματοποιήθηκε σε 203 εκπαιδευτικούς Δημοσίων Γυμνασίων και Λυκείων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και όμορων σε αυτήν νομών (Ημαθίας, Ιωαννίνων). Ως κύρια ερευνητικά εργαλεία επιλέχθηκαν τα ερωτηματολόγια Teachers’ Self-Efficacy on Education for Sustainable Development (TSESESD) και Connectedness to nature scale (CNS). Τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν έναν ικανοποιητικό βαθμό αυτόαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, ενώ βρέθηκε να έχουν μια μέτρια βαθμολογία στην αντιληπτή γνώση. Οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν ότι είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να διδάξουν τους τομείς της αυτό-αποτελεσματικότητας ηθικές αρχές και αξίες, συναισθήματα, δράσεις και σε μικρότερο βαθμό προετοιμασμένοι να διδάξουν τους συστημική σκέψη. Εμφάνισαν επίσης έναν σχετικά υψηλό βαθμό συναισθηματικής σύνδεσης με τη φύση. Η συσχέτιση των εργαλείων με δημογραφικά χαρακτηριστικά όπως το φύλο, η ηλικία και η ειδικότητα των εκπαιδευτικών μας φανέρωσε ότι μόνο η κλίμακα της αντιληπτής γνώσης μπορεί να επηρεαστεί από το φύλο και την ειδικότητα των συμμετεχόντων. Nowadays, in an environment of increasing complexity and uncertainty, rises the importance of education which is established as a priority. The implementation of education for sustainable development depends on capable, adequate and dedicated teachers who have a motive to act themselves as a factor of change. The reinforce of the teachers competences is an important goal in order to ensure a participatory, without exclusion and quality education for everyone. An education which is also capable to promote an ecological behavior. The question that is asked at this point is if the teachers have the right competencies in order to manage and be efficient in their work. The purpose of the present study is to examine teachers’ beliefs about their competencies to teach and educate about sustainable development, while in parallel examines teachers’ connectedness to nature. The grade of connection with the nature is a very important element for the encourage of ecological behavior. Our research on in-service secondary teachers’ self-efficacy to teach education for sustainable development and their contentedness with nature was carried out in 203 teachers serving in public secondary schools in the Western Macedonia region and nearby regions (Imathia, Ioannina). The questionnaires Teachers’ Self-Efficacy on Education for Sustainable Development (TSESESD) and Connectedness to nature scale (CNS) were selected as the main research tools. Preliminary findings revealed that teachers have an adequate degree of self-efficacy, while they possess rather moderate perceived knowledge. Teachers considering themselves to be better prepared to teach values and ethics, emotion and feelings domains of self-efficacy and lesser to teach about system thinking and action domains. They also revealed a relatively high degree in connectedness to nature scale. Teachers’ demographic characteristics such as age, sex and specialty related to scales showed that specialty is the only factor that influences scales. Specialty influences the degree of TSESESD scale.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαυτό-αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectαειφόρος ανάπτυξηen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectφύσηen_US
dc.subjectself-efficacy scaleen_US
dc.subjecteducation for sustainable developmenten_US
dc.subjectCNSen_US
dc.titleΗ αυτό-αποτελεσματικότητα εν ενεργεία εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να διδάξουν εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και η σύνδεσή τους με τη φύσηen_US
dc.title.alternativeIn-service secondary teachers' self-efficacy to teach education for sustainable development and their contentedness with natureen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record