dc.description.abstract | Μόνο και μόνο από τη στιγμή που μία ομάδα ανθρώπων κατάφερε να χαράξει μια κοινή πορεία στην ιστορία, δημιουργώντας μια κοινωνία ή γενικότερα ένα έθνος, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται από πολλά όμοια χαρακτηριστικά μεταξύ τους. Μ’ άλλα λόγια, γέννησαν έναν πολιτισμό, τον οποίο έχουν να παρουσιάσουν και να αναδείξουν. Ένα έθνος άλλωστε, βασίζει την ύπαρξή του, πάνω σε μια συλλογική ιστορική μνήμη. Εύλογα λοιπόν γεννάται η αίσθηση του «εμείς». Η αίσθηση του «ανήκειν» ή «συνανήκειν» σε μια ομάδα. Πιο συγκεκριμένα, η αίσθηση μιας κοινής ταυτότητας, εθνικής, κοινωνικής και ιδεολογικής. Πάραυτα, υπάρχει τρόπος να αμβλυνθούν οι όποιες διαφορές μεταξύ των λαών, πόσο μάλλον των όμορων. Άλλωστε, ζώντας σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, επόμενο είναι να συμβιώνουν και να συναναπτύσσονται πολλοί μαζί πολιτισμοί. Κατά γενική ομολογία, η σχολική τάξη αποτελεί μια μικρογραφία της ευρύτερης κοινωνίας. Διόλου απίθανο είναι να αποτελείται από μαθητές διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης. Το δίχως άλλο, πρέπει να παιδιά να διδαχθούν αξίες όπως ο σεβασμός, η αλληλεγγύη κι ο ανθρωπισμός και να εφαρμόζουν τις αξίες αυτές σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι όταν απέναντί τους βρίσκεται ο πολιτισμικά «άλλος». Άλλωστε, κι αργότερα σαν ενήλικοι πολίτες, θα παρουσιάζουν παρόμοια συμπεριφορά. Ένας από τους τρόπους για να εμφιλοχωρήσουν αυτές οι ιδέες στις συνειδήσεις των μαθητών είναι οι λογοτεχνία. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να συλλεχθούν διάφορα κείμενα με διαπολιτισμική αξία, ώστε να δημιουργηθεί ένα ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων, κατάλληλα να διδαχθούν στο σχολείο και να προάγουν τις προαναφερθείσες αξίες. | en_US |