dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά δύο περιπτώσεις παιδιών με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), καθώς και τις αντιλήψεις της οικογένειας και του εκπαιδευτικού για τη συναισθηματική και ηθική ανάπτυξη των παιδιών. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το πρώτο είναι το θεωρητικό και το δεύτερο το ερευνητικό. Το θεωρητικό μέρος χωρίζεται σε επτά μέρη και το ερευνητικό σε οκτώ. Αρχικά, αναφέρεται ο ορισμός, τύποι και η διάγνωση της ΔΕΠΥ και στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά οι παράγοντες που οδηγούν στην ΔΕΠ-Υ. Έπειτα, γίνεται λόγος για τα συναισθήματα των παιδιών με ΔΕΠ-Υ και αναλύονται οι συμπεριφορές τους σε διάφορα περιβάλλοντα (π.χ. στο σχολείο) και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα (π.χ. στον ύπνο). Κατόπιν, παρουσιάζεται ο όρος της συννοσηρότητας και προτείνονται τρόποι αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ, ενώ στο τέλος του θεωρητικού μέρους σκιαγραφούνται οι αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών μαθητών με ΔΕΠΥ. Στη συνέχεια, λαμβάνει χώρο το ερευνητικό μέρος, όπου αρχικά γίνεται παρουσίαση της μεθοδολογίας (σκοπός, συμμετέχοντες) που ακολουθήθηκε προκειμένου να διεκπεραιωθούν οι μελέτες περίπτωσης και τονίζεται το προφίλ των παιδιών σε ατομικό, οικογενειακό και μαθησιακό επίπεδο. Κατόπιν, αναλύονται τα αποτελέσματα και αναγράφονται αυτολεξεί οι απαντήσεις των συμμετεχόντων στα ερωτηματολόγια. Τέλος, συγκρίνονται οι δύο μελέτες περίπτωσης και αναγράφεται το γενικό συμπέρασμα, ενώ παράλληλα προτείνονται εναλλακτικές ιδέες για τη διεξαγωγή της έρευνας. This thesis studies the cases of two children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) and the perceptions of their families and teachers regarding their emotional and ethical development. This study consists of two parts, with those being the theoretical and the research part. The theoretical part is divided in seven parts and the research part in eight. Initially, the definition, types and diagnosis of ADHD are mentioned and then the factors that lead to it are presented in detail. After that, the emotions of children with ADHD are discussed and their behaviors are analyzed in different environments (e.g. at school) and the problems they face in everyday life (e.g. sleep). Then, the term comorbidity is presented and ways of dealing with ADHD are proposed, while at the end of the research part, the perceptions of parents and educational students with ADHD are outlined. Next, the research part takes place, where initially the methodology (purpose, participants) is presented, which was followed in order to carry out the case studies and the profile of the children is emphasized on an individual, family and learning level. Afterward, the results are analyzed and the answers of the participants in the questionnaires are presented as they were given. Finally, the two case studies are compared, and the general conclusion is written, while at the same time alternative ideas for conducting the research are proposed. | en_US |