Το αθλητικό ιδεώδες: Λογοτεχνία για παιδιά-Δημιουργική γραφή
Abstract
Περίληψη
Το αθλητικό ιδεώδες διδάσκεται στο ελληνικό σχολείο στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής και γλωσσικών μαθημάτων, με κείμενα λογοτεχνικά και ως ξεχωριστή θεματική στο μάθημα της Έκφρασης-Έκθεσης. Ωστόσο, είναι πασιφανές ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δυσκολεύεται –αν όχι αδυνατεί– να διαμορφώσει φίλαθλες προσωπικότητες. Η γηπεδική βία και ο οπαδισμός, ο ρατσισμός και ο φανατισμός, η χρήση αναβολικών και άλλων επικίνδυνων για τη σωματική και ψυχική υγεία ενισχυτικών ουσιών το αποδεικνύουν. Η εργασία αυτή, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του ΠΜΣ «Δημιουργική Γραφή» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ερευνά τη δυνατότητα συμβολής της λογοτεχνίας και της Δημιουργικής Γραφής στην καλλιέργεια του αθλητικού ιδεώδους στις ψυχές των μαθητών. Η εργασία στηρίζεται στην υλοποίηση ενός σχεδίου διαθεματικής δράσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι μαθητές έγραψαν ποιήματα με θέμα τις αθλητικές αξίες καθιστώντας τη συγγραφή ένα μέσο βιωματικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών.The athletic ideal is taught in the Greek school as part of Physical Education lessons and language courses, with literary texts and as a special subject in the Writing lessons. However, it is obvious that for the Greek educational system is difficult –if not impossible– to create athletic personalities. Pitch violence and fan mentality racism and fanaticism, the use of anabolic and other stimulants that are dangerous to the physical and mental health, prove it. In this present thesis titled "The Athletic Ideal: Children’s Literature & Creative Writing", elaborated in the context of the Master's Program "Creative Writing" of the University of Western Macedonia, carry out research on the possibility how Literature and Creative Writing can contribute to the cultivation of the sporting ideal in students’ souls. Α cross thematic approach-project was implemented in junior high school; the students wrote poems on sporting values, making the writing a means of experiential education and development of children's personality.