Η ιστορική εξέλιξη της Δημιουργικής Γραφής στα παραμύθια και η συμβολή των Γκριμ και του Άντερσεν
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την προσφορά των αδερφών Grimm, αλλά και του Hans Kristian Andersen στο παραμύθι και, ειδικότερα, στο πεδίο της Δημιουργικής Γραφής των παραμυθιών. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται η έννοια του παραμυθιού, οι κατηγορίες του, αλλά και τα διάφορα δομικά στοιχεία και γνωρίσματά του. Στο δεύτερο κεφάλαιο προσεγγίζεται η ιστορία του παραμυθιού στον ελλαδικό και ευρωπαϊκό χώρο, γίνεται λόγος για τη Δημιουργική Γραφή και τα είδη της και επίσης αναλύεται το παραμύθι στον 21ο αιώνα. Στο τρίτο κεφάλαιο προσδιορίζεται η Δημιουργική Γραφή στα παραμύθια των αδερφών Grimm και στο τέταρτο η Δημιουργική Γραφή στα παραμύθια του Hans Kristian Andersen. Στα συμπεράσματα στο τέλος, αποτιμάται συγκριτικά η προσφορά των Grimm και του Andersen αναφορικά με το ζήτημα της Δημιουργικής Γραφής στο λογοτεχνικό πεδίο των παραμυθιών.The following dissertation deals with the offer of brothers Grimm and Hans Kristian Andersen to the fairy tale and, in particular, to the field of Creative Writing in the fairy tales. The first chapter refers to the concept of the fairy tale, its categories, but also its various structural elements and traits. In the second chapter, the history of fairy tale is approached in the Greek and European space, Creative Writing and its kinds are discussed, and the fairy tale is also analyzed in the 21st century. In the third chapter, Creative Writing is defined in the brother Grimm's fairy tales, and in the fourth one in the stories of Hans Kristian Andersen. In conclusion, the contribution of Grimm and Andersen in relation to Creative Writing in the literary field of fairy tales is evaluated.