Αξιοποιώντας τις ιστορίες του Αστερίξ μέσα στην τάξη ως εργαλείο για την ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων στους μαθητές του Γυμνασίου
Abstract
Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά την εφαρμογή της Δημιουργικής Γραφής στην τάξη στην οποία διδάσκεται η γαλλική γλώσσα ως ξένη στο Γυμνάσιο μέσω δύο ιστοριών του Αστερίξ (Ο Γύρος της Γαλατίας και Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες). Ο στόχος της έγκειται στο να εξετάσουμε σε ποιο βαθμό η εφαρμογή αυτού του τύπου διδασκαλίας/εκμάθησης μπορεί να αναπτύξει επικοινωνιακές γλωσσικές δεξιότητες στους μαθητές του Γυμνασίου στο ελληνικό σχολείο και να τους παρακινήσει να μάθουν γαλλικά. Η γνώση τους στη γαλλική γλώσσα είναι επιπέδου Α2.
Αρχικά, αναφερόμαστε στις θεωρητικές και ιστορικές αρχές της Δημιουργικής Γραφής και τη σχέση της με την εκπαίδευση. Στη συνέχεια, εστιάζουμε στα κόμικς, στα γαλλόφωνα κόμικς και στον Αστερίξ τον Γαλάτη.
Μέσω των δύο ιστοριών εξετάζουμε την ιστορία, τους ήρωες, τη γλώσσα, την εικόνα, τον πολιτισμό. Η διδακτική εφαρμογή ολοκληρώνεται με την ενασχόληση με ποικίλες ασκήσεις – δραστηριότητες. Παρουσιάζουμε την σύγκριση των δύο ιστοριών, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τις παρατηρήσεις, τις σκέψεις, τα συμπεράσματα, καθώς και τις δυσκολίες που συναντήσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της εμπειρίας.
Διαπιστώσαμε ότι η Δημιουργική Γραφή αποτελεί σημαντικό εργαλείο και για τον καθηγητή ξένων γλωσσών. Με την μεταπτυχιακή εργασία μας αξιοποιούμε τα κόμικς, και συγκεκριμένα τον Αστερίξ τον Γαλάτη, στα γαλλικά και στα ελληνικά. Η πειραματική εφαρμογή της σε Γυμνάσιο ημιαστικού κέντρου έδωσε αξιόλογους καρπούς, βελτιώθηκε η ικανότητα των μαθητών, τόσο στον προφορικό, όσο και στον γραπτό τους λόγο. The subject of this dissertation is the application of Creative Writing in the class of FLE at the High School through the stories of Asterix. (Tour of Gaul and Asterix at the Olympic Games). Its objective is to examine the extent to which the application of this type of teaching/learning can develop communicative language skills among high school learners in the Greek school environment as well as motivate them to learn French. Their knowledge of French language is A2 level.
First of all, we refer to the theoretical foundations on which this dissertation is based, focusing on Creative Writing, its theoretical and historical principles and its relation to teaching. Then, we also refer to comics, to French comics and to Asterix the Gaul.
Through the two stories we examine the story, the heroes, the language, the image, the civilization. The teaching application is completed with some attractive activities adapted to the target audience. Then, we have the comparison of the two stories, we analyze the technical characteristics, the remarks, the thoughts, the conclusions of our project as well as the difficulties we encountered during this experiment.
Creative writing is considered a very important tool for a foreign language teacher. In our postgraduate dissertation we use comics and in particular Asterix the Gaul in french and in greek. The experimental application in a semi-urban High School has given remarkable results and improved the ability of the students, regarding both oral and writing skills.