Show simple item record

dc.contributor.advisorΚιμουρτζής, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΔημηνάκης, Θωμάς
dc.date.accessioned2020-07-13T11:07:25Z
dc.date.available2020-07-13T11:07:25Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1730
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Δημόσιες Χρήσεις της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίαςen_US
dc.description.abstractΈνας από τους πιο σημαντικούς λόγους που μεταναστεύουν πολλοί άνθρωποι είναι για σπουδές, σε κάποιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα του εξωτερικού. Η φοιτητική μετανάστευση σχετίζεται με το φαινόμενο της μετακίνησης των σπουδαστών σε άλλες χώρες πέρα από τη δική τους, για την πραγματοποίηση προπτυχιακών, μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών, καθώς και για σπουδές σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα μη πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Η μετακίνηση στο εξωτερικό για λόγους σπουδών από τα τέλη του 19ου αιώνα αποκτά ιδιαίτερη σημασία, διότι οι σπουδές που πραγματοποιούσαν οι Έλληνες φοιτητές στο εξωτερικό, λειτουργούσαν ως νομιμοποιητικό στοιχείο για την ένταξη στις κοινωνικές ελίτ της χώρας. Από τα μέσα του 20ού αιώνα, η διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αυξήθηκε έντονα. Ως αποτέλεσμα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να σπουδάσουν σε μία ξένη χώρα. Σπουδάζοντας στο εξωτερικό, μπορείς να γνωρίσεις μία νέα χώρα, τον πολιτισμό της, τον τρόπο ζωής της και φυσικά να έχεις την ευκαιρία να αποκομίσεις σημαντικές εμπειρίες από τις γνώσεις στον τομέα σπουδών. Μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου του Όθωνος το 1837, η λειτουργία του ελάχιστα απασχόλησε τις ελληνικές κυβερνήσεις. Γενικά, ο 19ος αιώνας χαρακτηρίζεται από σημαντική στασιμότητα στα ζητήματα της ανώτατης εκπαίδευσης. Μόνο κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα επιχειρούνται κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις για το μοναδικό, έως τότε, Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και που αφορούσαν κυρίως θέματα καθηγητών. Τον 20ό αιώνα, ακολούθησαν αρκετοί Οργανισμοί (Οργανισμός: ΝόμοςΠλαίσιο) π.χ. του 1911 (ασχολείται κυρίως με την παραχώρηση περισσότερων δικαιωμάτων στους καθηγητές), του 1922 (αναφέρεται κυρίως σε φοιτητικά θέματα, π.χ. εγγραφές, διδασκαλία, εξετάσεις, αλλά και σε θέματα που αφορούν τους καθηγητές), του 1932 (εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία αποτελεί συνέχεια των προγενέστερων προσπαθειών), κ.ά, που προσπάθησαν να λύσουν προβλήματα που αφορούσαν την Ανώτατη Εκπαίδευση. Γενικά, η ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση ακολουθεί διαφορετικό βηματισμό από εκείνον των άλλων χωρών, γεγονός που εξηγεί και τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό Ελλήνων φοιτητών εξωτερικού, ιδιαίτερα μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Διατριβή θα εξετάσω το φαινόμενο της ελληνικής φοιτητικής μετανάστευσης κατά την περίοδο 1890-1960. Κύρια πηγή για την άντληση των απαραίτητων πληροφοριών, θα αποτελέσουν τα βιογραφικά στοιχεία από τα Βιογραφικά Λεξικά Who’s Who, καθώς και ένας σημαντικός αριθμός από αξιόλογα θεματικά σχετικά εγχειρίδια.One of the most important reasons many people immigrate is to study at a Higher Education Institution abroad. Student migration relates to the phenomenon of students moving to countries other than their own, pursuing undergraduate, postgraduate or doctoral studies, as well as studying in a non-university education institution. Moving abroad for study purposes since the late 19th century is of particular importance, because studies by Greek students abroad served as a legal element for integration into the country's social elite. Since the mid-20th century, the internationalization of higher education has grown sharply. As a result, more and more people want to study in a foreign country. Studying abroad, you can get to know a new country, its culture, its way of life and of course the opportunity to gain valuable experience in the field of study. After the founding of the University of Otto in 1837, its operation was of little concern to the Greek governments. In general, the 19th century is marked by a major stagnation in higher education issues. Only in the last quarter of the 19th century did some legislation be attempted for the only, until then, University of Greece and which concerned mainly teacher matters. In the 20th century, several Organizations (Organization: LawFramework) followed eg. 1911 (dealing mainly with giving more rights to teachers), 1922 (referring mainly to student subjects, eg enrollment, teaching, examinations, but also to teachers), 1932 (educational reform) , which is a continuation of earlier efforts), etc., who attempted to solve problems related to Higher Education. In general, Greek higher education follows a different footing from that of other countries, which explains the increasing number of Greek students abroad, especially after the Second World War. In this Postgraduate Thesis I will examine the phenomenon of Greek student immigration during the period 1890-1960. The main source for extracting the necessary information will be the biographical data from Who's Who CVs, as well as a significant number of non-biographical thematic related manuals.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectβιογραφικά λεξικά who's whoen_US
dc.subjectανώτατη εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσειςen_US
dc.subjectφοιτητική μετανάστευσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικά ιδρύματαen_US
dc.subjectcurriculum vitae who's whoen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjecteducational reformen_US
dc.subjectstudent migrationen_US
dc.subjecteducational institutionsen_US
dc.titleΤα Βιογραφικά Λεξικά Who’s Who ως πηγή για τη μελέτη της ελληνικής φοιτητικής μετανάστευσης (1890-1960)en_US
dc.title.alternativeWho's Who Biographical Dictionaries as a Source for the Study of Greek Student Migration (1890-1960)en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record