dc.description.abstract | Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της λειτουργίας των Κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ) στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Στην έρευνα επιδιώκεται η ποσοτική αποτίμηση των αντιλήψεων των γονέων και των εκπαιδευτικών για τον θεσμό και την λειτουργία των ΚΔΑΠμεΑ. Επιμέρους στόχοι της έρευνας αποτέλεσαν η διερεύνηση των ακαδημαϊκών και κοινωνικο-συνασθηματικών στόχων που υλοποιούνται στο πλαίσιο των ΚΔΑΠμεΑ, ο ρόλος των δομημένων δραστηριοτήτων, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΚΔΠΑμεΑ και η συνεργασία με εξωσχολικούς φορείς και πρόσωπα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 44 εκπαιδευτικοί και 81 γονείς. Η έρευνα αφορά ιδιωτικά και δημόσια ΚΔΑΠμεΑ, των περιοχών Φλώρινας, Καστοριάς, Κοζάνης και Γρεβενών. Εξετάζονται ως δομές παιδαγωγικού χαρακτήρα που φιλοξενούν παιδιά και άτομα με αναπηρία οι οποίες ιδρύθηκαν από κοινωφελείς επιχειρήσεις των δήμων και διασυνδέονται με τις κοινωνικές υπηρεσίες των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας, επιχειρείται η βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος. Αρχικά, μελετώνται τα μετασχολικά προγράμματα, μέρος των οποίων είναι τα ΚΔΑΠμεΑ, όπως λειτουργούν στο πλαίσιο της κοινοτικής εκπαίδευσης. Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τη συζήτηση των αποτελεσμάτων, τους περιορισμούς της έρευνας και τις προτάσεις για μελλοντική παρέμβαση. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι από το θεσμό των ΚΔΑΠμεΑ, ωστόσο επισημαίνουν κι ορισμένα προβλήματα που δυσχεραίνουν την ομαλή λειτουργία τους.The purpose of the present study is to investigate the functioning of the Creative Employment Centers for Children with Disabilities in the Region of Western Macedonia. The research seeks to quantify the perceptions of parents and teachers about the institution and functioning of the CECs. The specific objectives of the research were to investigate the academic and socio-emotional goals that are being implemented within the CECs, the role of the structured activities, the problems faced by CECs and the collaboration with extracurricular bodies and persons. The sample of the study consisted of 44 teachers and 81 parents. The research concerns private and public CECs of the Region of Western Macedonia (Florina, Kastoria, Kozani and Grevena). They are viewed as pedagogical structures that accommodate children and people with disabilities set up by municipal businesses that are affiliated with the social services of local authorities. In the first part of the work, a bibliographical review of the subject is attempted. Initially, after school programs (ASPs), some of which are in the framework of Community Education, are being studied. The second section presents the research methodology and the presentation of the results. The study concludes with a discussion of the results, limitations of the research, and suggestions for future intervention. It is clear from the results that parents and teachers are satisfied with the institution of CECs, but also point out some problems that make their functioning difficult. | en_US |